Ford Capri | 2024

Automobily budoucnosti vás mohou sledovat a přerušovat reklamami, když si nebudete povídat

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: Motor1.com - Foto: Ford - 12. 9. 2024


Ať už je máte rádi, nebo je nenávidíte, reklamy jsou nedílnou součástí internetu. Je to složitý a nedokonalý systém měření kliknutí, zobrazení a návštěvnosti stránek, který využívá historii prohlížeče a další data k tomu, aby vám poskytl co nejlepší reklamy. Ford nedávno podal nový patent, který by mohl tento „úžasný zážitek“ přenést přímo do vašich automobilů.

Jak funguje nový patent od Fordu

Nový patent od Fordu (vůbec první informace o tomto systému se ale objevila v roce 2021) ukazuje systém, který využívá údaje o vašem cíli, trase, rychlosti, historii cestování, aktuální dopravní situaci a další faktory k určení druhu reklam, které vám budou zobrazeny. Současně s tím bude určovat také to, jak mnoho reklam se objeví na různých obrazovkách vozidla. Důležitý má být dokonce i typ silnice, po které jedete — městská ulice versus dálnice — i to může ovlivnit počet zobrazených reklam.

Automobilka bude analyzovat to, jak uživatelé reagují na reklamy, což může zahrnovat i akustická data, jako je monitorování konverzací v autě. Cílem je „pochopit toleranci uživatele k počtu reklam“.

Hyundai a Kia prý prodávají jízdní data majitelů svých aut pojišťovnám. Američan obě automobilky zažaloval

Možnosti systému: Co může dělat

Systém by mohl poslouchat konverzace mezi pasažéry a snížit počet reklam během rozhovorů, nebo přehrávat zvukové reklamy, když je v kabině ticho. Může také sledovat klíčová slova nebo fráze, které naznačují cíl cesty, a na základě těchto informací a na základě historických dat začít zobrazovat relevantní reklamy. To může znít jako noční můra pro ochranu soukromí.

Reklamy a jejich cena

Jednou z výhod online reklam je, že často pomáhají dotovat množství online služeb, webových stránek a digitálních prostorů, což umožňuje jejich bezplatný nebo téměř bezplatný přístup. To je základem obchodního modelu Googlu, který nabízí e-mail, textové zpracování, cloudové úložiště a další služby za cenu „zdarma“, je to ale za cenu sdílení vašich dat.

Co přinese budoucnost?

Je otázkou, zda tento patent zůstane jen papírovou záležitostí, nebo zda se Ford opravdu rozhodne, že budoucí vozidla budou „platit sama za sebe“ prostřednictvím reklam. To ukáže pouze čas.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru