Audi posílá na start nejvýkonnější TT všech dob. Jeho nově vyvinutý pětiválec poskytuje nejvyšší výkon 400 k za doprovodu nezaměnitelného zvuku. Verze Coupé a Roadster slaví světovou premiéru na autosalonu v Pekingu.
„Nový pětiválcový motor s celohliníkovou konstrukcí dosahuje nejvyššího výkonu 400 koní, což je o 60 koní více než u předchůdce,“ říká Dr.-Ing. Stefan Knirsch, předseda představenstva společnosti Audi, zodpovědný za technický vývoj. „Společně s pohonem quattro zajišťuje radost ze sportovní jízdy při nejvyšší úrovni trakce. Poprvé jsou u Audi použity zadní světlomety s technologií Matrix OLED.“
Pozoruhodné výkony: nový pětiválec
Jednotka 2.5 TFSI byla mezinárodní porotou motoristických novinářů zvolena šestkrát v řadě „motorem roku“ („engine of the year“). Značka Audi nyní tento motor ve všech oblastech zdokonalila – opatřeními z oblasti lehké konstrukce, sníženým vnitřním třením, vylepšenou výkonovou charakteristikou. Turbodmychadlem přeplňovaný motor díky tomu poskytuje o 17 procent vyšší výkon ze shodného zdvihového objemu 2480 cm3.
Pětiválcový motor je s 294 kW/400 koní ještě výkonnější než dosud. Maximální točivý moment 480 Nm je k dispozici v rozsahu od 1700 do 5850 ot./min a je zárukou ohromující akcelerace v jakékoli situaci, doprovázené nezaměnitelným zvukem, daným střídavým zapalováním směsi v bezprostředně sousedících válcích a ve vzájemně oddělených válcích. Tím vzniká výjimečný rytmus. TT RS Coupé zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, Roadster za 3,9 sekundy, což odpovídá úrovni supersportovních vozů. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h, na přání to může být 280 km/h.
Pro nejlepší trakci a velké potěšení z jízdy: pohon quattro
Hnací síla motoru 2.5 TFSI je přenášena na všechna kola prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic s extrémně rychlým řazením a trvalého pohonu všech kol quattro. Točivý moment mezi nápravy je rozdělován vícelamelovou mezinápravovou spojkou. Tím je zaručena mimořádná přilnavost a velká potěšení z jízdy. Jízdní vlastnosti jsou ještě agilnější a bezpečnější díky selektivnímu rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá kola. Řidič může ovlivnit nastavení pohonu quattro a dalších komponentů, jako je řízení, S tronic, charakteristika motoru a výfukových klapek, prostřednictvím systému Audi drive select. K tomu účelu jsou na výběr čtyři režimy comfort, auto, dynamic a individual.
Ryzí dynamika: podvozek
Audi TT RS vděčí za svou vynikající ovladatelnost nízké hmotnosti a sportovně nastavenému podvozku. Řízení s přímou charakteristikou zprostředkovává těsný kontakt s vozovkou a proměňuje ambiciózní průjezdy zatáčkami v ryzí potěšení. Za 19“ koly – na přání 20“ kovanými koly s lehkou konstrukcí – na přední nápravě pracují odvrtávané ocelové kotouče s vnitřním chlazením. Na přání se dodávají lehčí keramické kotouče vyztužené uhlíkovými vlákny, které jsou mimořádně odolné vůči oděru. Vzadu nalézají uplatnění jednodílné kotouče z oceli. Audi nabízí na přání sportovní podvozek RS s adaptivními tlumiči magnetic ride, jejichž charakteristika podléhá elektronickému řízení, které je integrováno do systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select.
Novinka: světlomety Matrix OLED
Poprvé jsou v sériově vyráběném voze Audi použity na přání dodávané zadní světlomety s technologií Matrix OLED (organic light emitting diode), jejichž světlo je extrémně homogenní a kontrastní. Světlo lze plynule ztlumit, nevrhá žádné stíny a nevyžaduje reflektory. Diody OLED v prostorově uspořádaném designu jsou velmi úsporné, lehké a vizuálně atraktivní. V každém zadním světlometu jsou čtyři velmi tenké jednotky, které se směrem k vnějšímu okraji zmenšují, přičemž největší z nich nese nápis TT a čtyři kruhy Audi. Model TT RS je sériově vybaven zadními světlomety LED a předními světlomety LED, které mohou alternativně disponovat inteligentně řízenou technologií Matrix LED.
Atleticky vypracovaný: vnější design
Nové modely TT RS Coupé a TT RS Roadster dávají najevo koncentrovanou sílu velkými otvory pro přívod vzduchu, maskou chladiče Singleframe s nově tvarovanou voštinovou mřížkou a nápisem quattro, pevným zadním spoilerem a dvěma velkými, oválnými koncovkami výfukové soustavy. Dynamický design je na bocích umocněn aerodynamicky tvarovanými bočními prahy. Oba modely mají vnější délku 4,19 metru, šířku 1,83 metru a výšku 1,34 metru.
Inspirace závodními vozy: přístrojová deska
Ovládání a přístroje v novém modelu TT RS jsou zcela zaměřeny na řidiče. Veškeré informace jsou sériově zobrazovány na zcela digitálním panelu přístrojů Audi virtual cockpit s 12,3“ displejem. Řidič si může vybrat mezi třemi různými zobrazeními, včetně speciálního režimu RS, v němž přebírá hlavní roli otáčkoměr a řidič dostává další doplňkové informace, mimo jiné o tlaku v pneumatikách, točivém momentu a působícím zrychlení. Audi virtual cockpit dává při dosažení limitu nejvyšších otáček také pokyn k řazení. Sportovní volant RS obšitý kůží včetně pádel pro manuální řazení má poprvé v portfoliu RS kromě multifunkčních tlačítek také dva ovládací satelity pro spuštění a vypnutí motoru a systém řízení jízdní dynamiky Audi drive select. Ruce tak zůstávají stále na volantu. Příslušným tlačítkem na středové konzole může řidič ovládat výfukové klapky, a tím měnit intenzitu zvukového projevu motoru.
Nejlepší zábava: informační a zábavní systémy a Audi connect
Audi nabízí velké množství highendových technologií také v oblasti informačních a zábavních systémů. Součástí výbavy na přání je MMI Navigation plus s MMI touch včetně textového vyhledávání a hlasového ovládání hovorovou řečí, jakož i internetový modul Audi connect s hotspotem WLAN. Prostřednictvím systému Audi phone box lze indukčně nabíjet kompatibilní mobilní telefony, zatímco připojení k anténě vozidla zajistí optimální příjem signálu. Nová technologie Audi smartphone interface zobrazuje vybrané aplikace mobilního telefonu přímo na panelu přístrojů Audi virtual cockpit. Skvostem pro fanoušky excelentních akustických zážitků je audiosystém Bang & Olufsen.