Automobilky se často účastní motorsportu, některé na vyšší, jiné na nižší úrovni. Důvod je jednoduchý. Kromě toho, že jde o marketingové aktivity, tak si tam také mohou vyzkoušet některé prvky, které později plánují pro sériové automobily. Audi se v posledních letech motorsportu věnuje hodně, ale přijde změna. Z hladkých okruhů se prý vydá na nezpevněné cesty.
Audi před časem opustilo se svými „plackami“ okruhové závody Le Mans a zaměřilo se na monoposty Formule E, ale teď se opět chystá změna. Ve Formuli E začala Audi závodit v ročníku 2017/201, tehdy podporovala závodní tým Audi Sport ABT Formula E Team. Hned v prvním ročníku se stala šampionem a v dalších dvou obsadila vždy druhé místo. Teď ovšem plánuje vyměnit elektrické formule za závody Rallye Dakar a chystá i návrat do okruhů v Le Mans.
Nejde navíc o žádné dlouhodobé plány, ba právě naopak. Na Rallye Dakar prý Audi vstoupí už v roce 2022, tedy za jeden rok, jeden měsíc a pár dní k tomu. Na Le Mans se pak chystá o rok později, závodit by měla v ročníku 2023. Neznamená to ale, že by sportovní oddělení německé značky projekt Formule E zcela ukončilo, zůstane totiž vývoj pro zákazníky, jen se nebude závodit s oficiální tovární podporou.
Do vytrvalostních okruhových závodů nasadí Audi Sport podle očekávání hybridní techniku, bude se účastnit ve třídě LMDh (Le Mans Daytona h), která povoluje maximálně 500kW výkon pohonné soustavy a hmotnost maximálně 1030 kg.
Více či méně elektrifikovaný bude i závodní vůz pro Rallye Dakar, Audi mluví o výkonném elektromotoru, který by bude spojen s výkonným motorem TFSI jako zdrojem energie. Žádné detailní informace ale zatím automobilka neuvolnila, na ty si budeme muset ještě nějakou chvíli počkat.
Audi také vymění šéfa divize Audi Sport. Od dnešního dne je ve funkci nově Julius Seebach, jenž nahrazuje Dietera Gasse.