2020-Audi-A6-55-TFSI-e-quattro-plug-in-hybrid

Audi rozšiřuje svou nabídku elektrifikovaných modelů – jen ve druhém pololetí 2019 debutuje pět výkonných automobilů s externě nabíjitelným hybridním pohonem. V Německu byl již zahájen prodej modelu A6 55 TFSI e quattro s hybridní pohonnou soustavou s celkovým nejvyšším výkonem 270 kW/367 koní.

Audi rozšiřuje své portfolio od střední až po luxusní třídu. Značka se čtyřmi kruhy bude nabízet externě nabíjitelné hybridní vozy v modelových řadách A7, A8, Q5 a Q7, ve všech případech s označením „TFSI e“. Nyní je na řadě A6 55 TFSI e quattro. Stejně jako všechny externě nabíjitelné hybridní modely Audi vzájemně kombinuje dva velmi hospodárné pohony. Výsledkem je celkový nejvyšší výkon 270 kW/367 koní. Zážehový čtyřválec 2.0 TFSI přispívá nejvyšším výkonem 185 kW/252 koní. Elektromotor, uložený ve skříni sedmistupňové převodovky S tronic, dosahuje nejvyššího výkonu 105 kW. Hybridní systém poskytuje maximální točivý moment 500 Nm již při 1250 ot./min. V zádi vozidla uložená sada lithium-iontových akumulátorů pojme 14,1 kWh elektrické energie. Zavazadlový prostor je přesto dobře využitelný a má rovnou podlahu.

Audi Q5, A6, A7 a A8 dostávají plug-in hybridní verze s 40kilometrovým dojezdem

A6 55 TFSI e quattro je sportovním a velmi hospodárným automobilem, který zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a dosahuje nejvyšší rychlosti 250 km/h. Výhradně na elektrický pohon může jet rychlostí až 135 km/h. Podle metodiky WLTP je dojezd v elektrickém režimu až 53 kilometrů. Díky tomu se na tento model v Německu vztahuje jen poloviční daňová sazba pro služební vozy. Automobil je vybaven pohonem všech kol quattro.

Pohon modelu Audi A6 55 TFSI e quattro je koncipován tak, aby s ním zákazníci mohli ujet většinu svých každodenních tras elektricky, a tím s nulovými lokálními emisemi a téměř nehlučně. Přitom mají na výběr mezi třemi jízdními režimy: „EV“ pro výhradně elektrickou jízdu, „Hybrid“ pro hospodárnou kombinaci obou druhů pohonu a „Hold“ pro zachování aktuální zásoby elektrické energie.

V režimu „Hybrid“ zajišťuje maximální hospodárnost předvídavá provozní strategie, která využívá elektrický pohon, co nejvíce je to možné. Poháněcí soustava je v tomto režimu řízena tak, aby vůz mohl jet na posledním úseku před cílem pouze elektricky. Akumulátory jsou v případě potřeby s předstihem nabíjeny spalovacím motorem. Detailní plánování činnosti poháněcí soustavy po celé trase přebírá předvídavý asistent pro hospodárnou jízdu. I tento systém využívá velký počet informací, od navigačních dat přes dopravní zpravodajství z internetu a styl řízení až po senzory vozidla, včetně kamery a radarových senzorů. Asistent plánuje využití obou druhů pohonu a rozhoduje se mezi setrvačnou jízdou s vypnutým motorem nebo brzděním motorem s rekuperací.

Audi A8 L 60 TFSI e quattro. Nejde o dvanáctiválec, ale o plug-in hybrid s V6

Zákazníci mohou nabíjet Audi A6 55 TFSI e quattro na veřejných nabíjecích stanicích výkonem až 7,4 kW pomocí kabelu „Mode 3“, který je součástí standardní výbavy. Tímto způsobem se vybitá sada vysokonapěťových akumulátorů nabije za dvě a půl hodiny. Nabíjecí služba Audi e-tron Charging Service umožňuje na cestách přístup k více než 110 000 nabíjecím přípojkám v Evropě. Aplikace myAudi App disponuje plánovačem tras, v němž jsou zobrazovány nabíjecí stanice. Klienti mohou pomocí aplikace ovládat nabíjení akumulátorů a klimatizování interiéru již před odjezdem. Klimatizace spolupracuje s velmi hospodárným tepelným čerpadlem, které využívá odpadní teplo, vyzařované komponenty elektrického pohonu.

Vůz zaujme výrazně sportovním charakterem. Exteriér je zušlechtěn exteriérovým paketem S line, paketem černých ozdobných prvků, černými kryty vnějších zpětných zrcátek a tmavě tónovanými skly oken. Dalšími charakteristickými prvky jsou světlomety Matrix LED, sportovní sedadla, čtyřzónová automatická klimatizace, Audi virtual cockpit, sportovní podvozek, 19“ kola a červené brzdové třmeny. Limuzínu s externě nabíjitelným hybridním pohonem bude možné v České republice začít objednávat v průběhu závěrečného čtvrtletí roku 2019.