Budoucí vedoucí designérského oddělení značky Audi se jmenuje Massimo Frascella. Nový šéfdesignér nahradí plánovaně od 1. června Marca Lichteho, který převezme nové úkoly v rámci koncernu. Frascella, absolvent turínské školy Istituto d’Arte Applicata & Design, zahájil svou kariéru ve společnosti Stile Bertone. Další pracovní zkušenosti sbíral ve společnostech Ford Motor Company a Kia. Od roku 2011 pracoval Frascella (52 let) na vedoucích pozicích pro společnost Jaguar Land Rover, naposledy jako šéfdesignér obou jejích značek.
Massimo Frascella ke svému jmenování říká: „Příchod k Audi je pro mě naprosto výjimečným okamžikem. Je pro mě velkou ctí převzít zde roli kreativního ředitele a vést vysoce talentovaný tým designérů značky Audi, který utváří její budoucnost maximálně inovativním a nezaměnitelným způsobem. Jsem přesvědčen o emocionální síle designu, která dokáže inspirovat, spojovat a urychlovat změny. A jsem zde, abych podporoval kreativitu, která je nedílnou součástí podstaty značky Audi.“
Frascella ještě připojuje své krédo: „Esencí mého přístupu k designu je jednoduchost. Jsem vášnivým stoupencem designu bez zbytečných ornamentů, který nepodléhá aktuálním trendům, ale ztělesňuje nadčasovou estetiku a rafinovanost.“
Společnost Audi nyní s příchodem Massima Frascelly mění směřování pro nadcházející generace modelů Audi. Audi pro příští roky připravuje řadu významných technických inovací, které zásadním způsobem změní tvarové řešení a funkci sériově vyráběných automobilů ve všech segmentech. Značka Audi proto své designérské oddělení nedávno organizačně zakotvila přímo pod předsedu představenstva.
Předseda představenstva společnosti Audi, Gernot Döllner, nastiňuje ambice čtyř kruhů následovně: „Design odjakživa patří k podstatě značky Audi, k její DNA. Proto právě pro tuto fázi technologické transformace platí, že ‚náskok díky technice‘ musí být viditelný a hmatatelný v interiéru i exteriéru všech budoucích sériově vyráběných modelů. Massimo Frascella zajistí, aby vozidla Audi svým nezaměnitelným a emocionálním designovým stylem ztělesňovala identitu značky. Základy jeho filozofie designu jsou čistota, preciznost a dokonalé proporce – kvality, které perfektně zapadají do image značky Audi.“
Předchůdce Marc Lichte vedl designérské oddělení Audi od roku 2014. Designér narozený v roce 1969 v Arnsbergu (Sauerland) přišel k Audi ze společnosti Volkswagen AG, v níž vedl studio vnějšího designu. V průběhu Lichteho působení u Audi vznikly nové generace sériově vyráběných bestsellerů i první samostatné modelové řady elektromobilů značky se čtyřmi kruhy – Audi e-tron, e-tron GT a rodina modelů Q4.
Předseda představenstva Gernot Döllner zdůrazňuje: „Marc Lichte utvářel se svým týmem evoluci designu značky Audi pro éru elektromobility. Marcovi děkujeme, že byl pro tvář značky po celé jedno desetiletí kreativním mozkem a iniciátorem.“