Alpina pilně pracuje na novém velkém SUV mnichovské značky. Aktuálně svoji verzi BMW X7 testuje na okruhu Nürburgring. Vzniknout by měly hned dvě verze Alpina XB7 a Alpina XD7.
I přesto, že auto nese prvky maskování na karoserii, ta typická 20loukoťová kola jsou naprosto jasným poznávacím znamením modelů Alpina. Více ale poznat není, ani to, zda jde o benzinový model XB7 anebo o ten naftový XD7.
A proč dvě verze? Tak za prvé, protože můžou, a za druhé, protože jedna z nich bude pro Evropu, ta druhá pro Ameriku. Tipnete si, která bude která? Pokud jste tipovali, že do Evropy půjde nafttová verze, nemýlili jste se. Benzinový osmiválec zůstane trhům za velkou louží.
V Evropě tak můžeme čekat výrazněji posílené BMW X7 M50d xDrive. Pod kapotou má třílitrový řadový šestiválec s čtveřicí turbodmychadel a sériovým výkonem 294 kW/400 koní a točivým momentem 760 Nm. Alpina jistě přidá alespoň dalších 50 koní, aby z auta udělalo aktuálně nejvýkonnější vznětový motor na světě a překonalo Audi SQ8 TDI.
Pro Ameriku půjde o základ z verze BMW X7 M50i xDrive, které bylo představeno teprve před pár týdny. Jde o vůz s motorem 4,4 V8 s přeplňováním dvěma turbodmychadly, jehož výkon je sériových 390 kW/530 koní a točivý moment vrcholí 750 Nm. Očekáváme, že by se Alpina mohla chtít přehoupnout přes šest stovek koňských sil.
Sériové modely by měly být představeny na počátku roku 2020, nejprve v Evropě, o pár týdnů později pak i v Americe.