Máte-li zálusk na ostré pětkové BMW, máte dvě možnosti. Přímo u samotné automobilky si můžete koupit M5, což vám po redakčním testu můžeme s klidným svědomím doporučit, nebo rovnou výkonnější M5 Competition. A pokud by to stále nestačilo, pak můžete zajít například do AC Schnitzer, tedy profesionální tuningové firmy, která má s úpravou BMW letité zkušenosti, a nechat si M5 Competition ještě upravit.
Kromě toho, že budete mít pekelně rychlé auto, budete patřit mezi hrstku těch, kteří budou tento upravený vůz od AC Schnitzer vlastnit. Až doposud se totiž tato firma M5 vyhýbala. Těžko říct, proč. Jejich práce je totiž nakonec velmi zajímavá. Autu dali karbonový přední spoiler, vyměnili zadní difuzor, koncovky výfuku a přidali přítlačné křídlo. K tomu všemu přidali také zbrusu nový výfukový systém, podvozek nebo střešní spoiler.
To vše je sice moc fajn, ale něco nám říká, že vás o něco víc zajímá, co se dělo pod kapotou. Tam se toho, co se techniky moc neměnilo, ale zato se měnil výkon a točivý moment. Jen montáží výfukové soustavy a úpravy řídící jednotky se tuner dostal na výkon 700 koní a točivý moment 850 Nm. Podle prvních zkoušek se tahle rudá potvora umí z 0 na 100 km/h rozjet za 3,3 sekundy a na 200 km/h za 10,8 sekundy. A to nevíme, co bude umět v zatáčkách, ale něco nám říká, že gumy moc nevydrží a to ani přes speciální pohon všech kol M xDrive. 😊