Policie ČR má novou posilu do náročného terénu. V Čestlicích převzala prvních 20 terénních pick-upů Toyota Hilux ve speciálním policejním provedení. Vozy zamíří především k jednotkám, které často pracují v místech, kam se běžné hlídkové auto nedostane.
Posila pro zásahy v náročném terénu
Nové pick-upy jsou součástí rámcové dohody na nákup až 50 vozů s pohonem všech kol. Policie je plánuje nasazovat hlavně u speciálních a krajských pořádkových jednotek a také u jednotky speciální ochrany Ochranné služby.
Přečtěte si také:
Právě tyto útvary se při zásazích potýkají s těžkým terénem a potřebou převážet velké množství vybavení. Nové Hiluxy mají pomoci dopravit rozměrnější nebo početnější materiál tam, kam už dodávka nebo osobní auto nemůže kvůli terénu dojet. Často jde o pole, v bláto nebo rozbité cesty.
Tichá zbraň policie: 352 nových Kodiaqů má špionský režim i beranidlo na auta
Další auta mají ještě přijít a postupně se přesunou i k dalším složkám policie. Počítá se s využitím u služební hipologie, tedy u jízdní policie, u služební kynologie, na poříčních odděleních i u dalších specializovaných útvarů pořádkové policie, které operují u vodních ploch, v horách nebo na odlehlých místech.
Policejní prezident Martin Vondrášek zdůraznil, že smyslem nákupu není „mít nová auta“, ale nástroje pro reálnou práci v terénu. Podle něj musí mít jednotky k dispozici techniku, která odpovídá podmínkám, v nichž policisté zasahují a dovolí jim převézt specifické vybavení tam, kam se běžný služební vůz nedostane.
Přečtěte si také:
Technika stavěná na tunu nákladu a těžké podmínky
Policejní Toyoty Hilux mají karoserii DoubleCab se čtveřicí dveří a s místem pro 5 osob. Nákladová korba je zakrytá hardtopem, který se dá otevřít zezadu i z obou bočních stran, aby byl náklad rychle přístupný. Samozřejmostí je kompletní služební výbava, tedy policejní polepy, výstražné majáky, vysílačky i další prvky nutné pro každodenní nasazení u policie.
Pod kapotou pracuje 2,8litrový naftový čtyřválcový motor s výkonem 150 kW a točivým momentem 500 Nm. Oficiální kombinovaná spotřeba je 9,6 litru na 100 kilometrů. Motor je doplněn 48V mild-hybridním systémem, který dieselový motor spojuje s elektrickým startér-generátorem, lithium-iontovou baterií a měničem napětí DC-DC. Tento systém pomáhá při rozjezdech, zlepšuje kultivovanost chodu, snižuje hluk a vibrace a přispívá ke snížení spotřeby. Sílu na kola přenáší šestistupňová automatická převodovka v kombinaci s pohonem všech kol a přiřaditelnou přední nápravou.

Terénní schopnosti u Toyoty Hilux nejsou jen na papíře. Vozy zvládnou brodit vodu hlubokou až 700 milimetrů, mají světlou výšku 255 milimetrů a uvezou zhruba tunu nákladu. Tažná kapacita činí 3500 kilogramů, takže mohou tahat i těžké přívěsy s technikou nebo koňmi.
Policejní úprava zahrnuje také praktické doplňky pro dlouhé směny v terénu. Ve výbavě je nezávislé topení Webasto, sada celoročních pneumatik, odnímatelné tažné zařízení a šnorchl s hlavicí Air Ram pro lepší schopnost jízdy v prašném prostředí a při brodění. Při vyprošťování vozidla nebo jiných automobilů přijde vhod vyprošťovací naviják s tažnou silou 36 kN.
Přečtěte si také:
Toyota Hilux není v policejních barvách úplným nováčkem. Japonská automobilka má v tuzemských bezpečnostních složkách své místo dlouhodobě. Model Land Cruiser 150 slouží u cizinecké policie doma i v zahraničí, u pořádkové policie v horských oblastech i u specializovaných útvarů. Nové pick-upy tak navazují na dosavadní spolupráci a rozšiřují možnosti policistů při zásazích v těžko dostupném terénu.
Platíte za autopojištění zbytečně moc?
Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.
🔍 Porovnat ceny zdarmaNezávazné srovnání • Okamžitý výsledek










