test-ford-puma-gen-e-elektromobil-2025-3

Test Ford Puma Gen-E Sound Edition | elektromobil | 2025

Autor: Pavel Srp - Foto: Pavel Srp - 25. 11. 2025


Ford představil svůj nejmenší elektromobil, který vychází z modelu Puma. Na první pohled se od benzinové verze příliš neliší zvenku ani uvnitř. My jsme ho vyzkoušeli v rámci redakčního testu. A jak nás zaujal?

Elektrická nebo benzinová Puma: jak je rozeznáte?

Ford Puma je jediný osobní model v nabídce značky, který se nabízí jako spalovací i jako čistě elektrický, v ostatních případech jsou čistě elektrické modely svébytné a své spalovací verze nemají. Spalovací (už jen benzinová) Puma se tak na první pohled od té elektrické moc neliší. Největší rozdíl je při čelním pohledu, kde ta elektrická nemá žádné otvory, ale její maska je plná. Oproti benzinové verzi má také jinak tvarovaný nárazník.

Boční pohled vlastně žádné zásadní rozdíly neukáže (jsou tu jen nová aerodynamičtější kola), to až zase ten zadní. Vaše oko ale musí být opravdu všímavé. Protože jde o elektromobil, samozřejmě tady nenajdete výfuk, ale to po poslední modernizaci už ani u benzinové Pumy. Díky tomu totiž Ford může pro spalovací i elektrickou verzi vyrábět jen jeden stejný nárazník. Co ovšem prozradí, že jde o elektrickou verzi, je fakt, že na víku kufru má bílý nápis „PUMA“.

test-ford-puma-gen-e-elektromobil-2025-7

Ford se podobně decentně snažil obě pohonné verze odlišit i v kabině. Puma Gen-E dostala dvoubarevnou palubní desku, v interiéru není řadicí páka ani volič převodovky, protože ten je na sloupku řízení, a není tu ani mechanická ruční brzda, kterou mají spalovací verze. Díky tomu tady může být tzv. plovoucí středová konzola s dalšími odkládacími přihrádkami. Co se nezměnilo, to je poměrně velký volant, který je zploštělý jak ze spodní části, tak i z té horní.

Někde míň, někde víc

Z pohledu prostoru se na předních sedadlech nic nezměnilo, ale to je vlastně jediné místo. Změnil se ale prostor na zadních sedadlech, protože kvůli zástavbě akumulátoru se tam zvedla podlaha. Sedět tady není úplně komfortní, protože nejen, že se vám chodidla (pokud jsou přední sedadla ve své nejnižší poloze) nevejdou pod přední sedadla, ale zároveň je budete mít hodně vysoko, takže nebudou opřená o sedák. Cestovat vzadu na delší trasy tak rozhodně nebude úplně ideální.

Baterie jsou pod zadními sedadly, což tedy znamená, že nezabírají prostor v kufru. A nezabírá tu místo ani původní palivová nádrž. Z toho vyplývá, že kufr oproti místu na zadních sedadlech narostl. Místo Megaboxu, který má pod podlahou benzinová Puma, má ta elektrická Gigabox, kam se vejde klidně i průměrně vzrostlý člověk. Vždyť samotný tenhle prostor má objem 145 litrů a kufr má celkově 523 litrů po zadní roletku.

Elektromotor vpředu a pohon předních kol

Stejně jako u spalovacích verzí, je i u té elektrické „všechno vepředu“. Pod přední kapotou se nachází elektromotor a poháněná jsou přední kola. Protože je elektromotor a jeho řídicí elektronika kompaktnější než spalovací motor, zbylo pod přední kapotou ještě místo pro další kufr, tzv. frunk. Jeho objem je 43 litrů a ideální je třeba pro uložení povinné výbavy nebo nabíjecího kabelu.

Výkon elektromotoru je 123 kW/168 koní a točivý moment vrcholí 290 Nm, což jsou podobné údaje, jaké nabízí nejsportovnější Puma ST, která má celkem (včetně mild-hybridní pomoci) 125 kW/170 koní a 248 Nm. I tak je však elektrická verze pomalejší. Ford udává, že Puma Gen-E zrychlí z 0 na 100 km/h za rovných osm sekund (ST: 7,4 s) a maximální rychlost je až 160 km/h (ST: 210 km/h).

Akumulátor má celkovou kapacitu 54 kWh, využitelná kapacita je 43 kWh. Díky tomu je pro základní výbavu Puma kombinovaný dojezd (podle homologace WLTP) až 376 kilometrů, pro vyšší výbavu Premium je to až 364 km a pro testovanou speciální výbavu Sound je to 361 km (přidává další výbavu a hlavně speciálně naladěný 650W audiosystém B&O s 10 reproduktory včetně subwooferu). Reálně však počítejte s tím, že to bude v kombinovaném provozu spíše zlehka nad 300 kilometrů. A to jen v případě, pokud se nevydáte na dlouhou cestu po dálnici, protože ta téhle elektrické šelmě moc nechutná… To se ovšem brzy změní, protože před pár dny dostala Puma Gen-E poměrně zajímavý upgrade, který mimo jiné zlepšuje dojezd nad 500 km.

test-ford-puma-gen-e-elektromobil-2025-15

Pokud vám energie v baterii dojde, přijde na řadu dobíjení. Ford uvádí, že na AC nabíjecích stanicích je nabíjecí výkon maximálně 11 kW, ale pokud využijete DC nabíjecí stanici, zvýší se až na 100 kW. Dobít tedy auto z 10 na 80 % má být možné už za necelých 24 minut, přičemž každých 10 minut nabíjení má přidat něco přes 120 kilometrů dojezdu. Mimochodem, do baterie se (sice velmi málo, přesto dá) dostat energie i při brzdění a rekuperaci a v případě tohoto auta potěší, že po aktivaci funkce „jednoho pedálu“ nebude třeba prakticky vůbec používat brzdový pedál, protože po uvolnění pedálu akcelerátoru začne auto samo výrazně zpomalovat (bude mít rozsvícená brzdová světla). A na rozdíl od drtivé většiny ostatních elektromobilů dokáže zabrzdit až do úplného zastavení.

Za volantem

Trochu nás štvalo, že přestože jde o elektromobil, kde není třeba startovat motor, stále pro aktivaci auta musíte stisknout „startovací“ tlačítko. Škoda, že to tady nefunguje jako třeba u Fordu Explorer nebo Capri, kde si stačí sednout na sedadlo řidiče, sešlápnout brzdový pedál, auto se rovnou aktivuje a vy už pak jen zvolíte „D“ pro jízdu vpředu nebo „R“ pro couvání.

Kabina je v městských rychlostech velmi hezky odhlučněná. Pokud byste ale něco slyšet chtěli, můžete si samozřejmě aktivovat umělý zvuk, který se bude měnit v závislosti na rychlosti nebo na intenzitě sešlápnutí plynového pedálu. A na intenzitě sešlápnutí bude záležet i spotřeba elektrické energie. Ta se dá ve městě udržet dokonce kolem 11 kWh/100 km, ale na dálnici se zvyšuje k 20 kWh/100 km. V kombinovaném režimu jsme na konci testovacího týdne měli 14,4 kWh.

test-ford-puma-gen-e-elektromobil-2025-18

Podvozek je tužší, ale rozhodně není tvrdý. I když je Ford Puma Gen-E na svou velikost docela těžké auto (váží přes 1,5 tuny), dokáže překvapit v zatáčkách. Díky lehkému předku a nízkému těžišti ochotně mění směr. A vlastně i hezky brzdí. Auto je přitom při jízdě hezky vyvážené. Že to není lehká tříválcová benzinová Puma, to ale samozřejmě při svižnější jízdě po okreskách poznáte.

Závěr a cena

Nový elektrický Ford Puma Gen-E je auto ideální hlavně do města. Je tiché, v městských i mimoměstských rychlostech je docela svižné (nad 80 km/h už tak ochotně nezrychluje) a navíc i vcelku úsporné. Má sice pár nedostatků, přičemž tím největším je posed na zadních sedadlech.

A na kolik vás Ford Puma Gen-E vyjde? Tenhle malý elektromobil startuje na 659 000 Kč s DPH (tato cena ovšem platí s financováním Ford Credit). K tomu navíc Ford přidá nabíjecí kartu s kreditem 10 000 Kč, takže první tisíce kilometrů budete jezdit „zadarmo“. I tato základní verze elektrické Pumy má ve výbavě parkovací kameru, automatickou klimatizaci, full-LED světlomety nebo infotainment SYNC 4 s 12″ displejem a vestavěnou navigací. Ford navíc zdarma přidá i wallbox v hodnotě 17 990 Kč. Na auto je standardně prodloužená záruka Ford Protect na 5 let/100 000 km, na akumulátor a související komponenty je pak záruka 8 let/160 000 km.

Technické údaje

Auto: Ford Puma Gen-E
Motor: synchronní elektromotor vpředu
Pohon: předních kol
Palivo: elektřina
Maximální výkon: 123 kW/168 koní
Maximální točivý moment: 290 Nm
Zrychlení 0-100 km/h: 8,0 s
Maximální rychlost: 160 km/h
Převodovka: jednostupňová automatická
(stálý redukční převod)
Spotřeba (kombinovaná): 13,9 kWh/100 km
Emise CO2: 0 g/km
Kapacita baterie (využitelná): 54 kWh (celková kapacita)
43 kWh (využitelná kapacita)
Délka: 4214 mm
Šířka: 1805 mm (bez zrcátek)
1930 mm (se zrcátky)
Výška: 1555 mm
Rozvor: 2588 mm
Provozní hmotnost: 1563 kg
Objem zavazadlového prostoru: 43 litrů (frunk)
+ 523 / 1283 litrů (kufr)

Platíte za autopojištění zbytečně moc?

Najděte nejlevnější nabídku během 2 minut a ušetřete až 4 500 Kč.

🔍 Porovnat ceny zdarma

Nezávazné srovnání • Okamžitý výsledek

Štítky: , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru