Aston Martin posouvá hranice svých silničních vozů. Model DB12 S, nejnovější přírůstek mezi „Super Tourery“, představuje další krok v tom, jak může vypadat kombinace luxusu, výkonu a řidičského zážitku. Navazuje na loňský model DB12, ale přidává více síly, preciznější ovladatelnost a charakter, který má blíž k závodnímu vozu než k autě typu GT.
Výkon, který neztrácí dech
Srdcem vozu je vylepšený čtyřlitrový osmiválec s dvojitým přeplňováním, který nyní nabízí 700 koní a 800 Nm točivého momentu. To znamená nejen brutální zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy, ale také maximální rychlost přes 325 km/h. Inženýři přepracovali i řízení a odezvu plynu, takže DB12 S působí citlivěji a přirozeněji při každém pohybu pedálu.
Přečtěte si také:
Aston Martin se soustředil také na zvukový projev motoru. Čtyři výfukové koncovky z nerezové oceli znějí plněji a zvuk je hlubší než kdy dřív. Ti, kdo chtějí ještě intenzivnější zážitek, mohou zvolit titanový výfuk, který přidává 1,5 decibelu hlasitosti a zároveň snižuje hmotnost vozu téměř o 12 kilogramů.
Ostré zatáčky, klidná jistota
Změny se netýkají jen výkonu. Nové nastavení podvozku, přepracované tlumiče Bilstein DTX a tužší stabilizátory přinášejí přesnější ovladatelnost i větší jistotu v zatáčkách. Změny v geometrii kol, řízení a elektronickém diferenciálu dávají řidiči větší kontrolu a cit při průjezdu obloukem.
Velkou roli hrají i karbon-keramické brzdy, které jsou nyní součástí standardní výbavy. Ušetřily 27 kilogramů neodpružené hmotnosti, což má vliv nejen na brzdný výkon, ale i na komfort, ovladatelnost a reakce vozu v zatáčkách. Nový systém řízení výkonu brzd dokáže předvídat situace a přizpůsobit sílu brzdného účinku tak, aby auto zůstalo dokonale stabilní i při agresivním nájezdu do zatáčky.
Jak shrnul šéf vývoje vozidel Aston Martinu Simon Newton, cílem nebylo jen zvýšit výkon, ale hlavně rozšířit charakter vozu: aby byl stále noblesní, ale dokázal se proměnit v dravce, kdykoli si to řidič přeje.
Přečtěte si také:
Design, který dává sílu na odiv
Vylepšený vzhled dává jasně najevo, že tohle není jen obyčejná verze DB12. Přední část dostala širší splitter a nové otvory v kapotě, které pomáhají odvádět horký vzduch z motoru. Aerodynamika zde není jen o kráse. Splitter vpředu i zadní difuzor přispívají k lepší stabilitě ve vysokých rychlostech. Zadní část pak doplňuje výrazné křídlo a čtveřice mohutných výfuků, které jsou pro Aston Martin DB12 S charakteristické.
Nechybí ani znaky „S“. Každý z nich, který je na autě, je ručně vyrobený a doplněný červenou smaltovanou výplní. To je sice drobný detail, který ovšem podtrhuje celkovou výjimečnost nového modelu.
Aston Martin slaví 60 let Volante: nový Vanquish a DB12 vám vyrazí dech
Luxusní interiér bez kompromisů
Uvnitř čeká kombinace ruční práce a moderní techniky. Červené detaily na ovladačích, bezpečnostních pásech i prošití sedaček dávají jasně najevo sportovní charakter. Zákazníci si mohou vybrat z několika interiérových provedení: od kombinace kůže a Alcantary až po variantu z jemné semi-anilinové kůže s unikátním prošíváním ve vzoru rybí kosti.
Přečtěte si také:
Nechybí ani možnost sportovních karbonových sedaček nebo vyhřívaný volant potažený Alcantarou. Na opěrkách hlavy pak najdeme emblém Aston Martinu vytvořený jedinečnou kombinací ražby a reliéfu.
Vrchol éry Super Tourerů
Aston Martin DB12 S je dostupný jako kupé i jako kabriolet (Volante) a první vozy se k zákazníkům dostanou začátkem roku 2026.
🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek