Bývalý šéf Volva Håkan Samuelsson se po svém návratu k automobilce opět dostává do centra pozornosti. A není divu, jeho pohled na budoucnost trhu se vyplatí brát vážně. Samuelsson má za sebou desítky let zkušeností v automotive a navíc dobře zná čínské prostředí, odkud dnes přichází největší tlak i šance. Volvo už je nějakou ve vlastnictví čínského gigantu Geely, takže Samuelsson viděl na vlastní oči, jak rychle se Čína během poslední dekády proměnila v automobilovou velmoc.
Podle něj se historie opakuje. Kdysi byli v čele Ford, GM, Toyota či Volkswagen, ale dnes se rodí nová „velká jména“. A právě v Číně. Očekává, že z tamního trhu se nakonec vyprofilují dva až tři silní hráči, kteří budou určovat tempo celému světu. Pro zavedené značky to bude znamenat těžší boj o přežití, protože to, co fungovalo desítky let, fungovat přestane. Některé automobilky se tomu přizpůsobí, jiné ovšem bohužel skončí.
Přečtěte si také:
Počet značek na čínském trhu je navíc aktuálně obrovský a nikdo nečeká, že by to tak zůstalo. Přetlak výroby může vést k tomu, že čínské automobilky začnou zaplavovat Evropu levnějšími vozy. Amerika je pro ně totiž méně lákavá. Chrání ji vysoká cla i tamní záliba v obřích pick-upech a SUV na benzin. Evropa ale díky svým ekologickým předpisům bude bitevním polem, a právě v ní se rozhodne, kdo přežije a kdo zůstane na okraji.

🚗 Nové autopojištění za 2 minuty
Vyplňte pár údajů a hned uvidíte nejvýhodnější nabídky na trhu.
⚡ Spočítat pojištěníBez registrace • Okamžitý výsledek