Tříválce se v dnešním automobilovém světě podařilo už velmi dobře vyladit nejen co do projevu, ale potěší i výkonem. Typickým příkladem jsou modely Ford Fiesta ST nebo Puma ST, ale hlavně Toyota GR Yaris. Z té totiž úpravce Litchfield dostal dokonce více než tři stovky koní.
Toyota GR Yaris nemá rozhodně výkonu málo, vždyť sériové auto vymáčkne z turbodmychadlem přeplňovaného 1,6litrového tříválce 192 kW/261 koní a točivý moment 360 Nm. Díky tomu a pohonu všech kol s kořeny ve WRC dokáže z klidu na stovku zrychlit za pouhých 5,5 sekundy a jede až 230 km/h.
Litchfieldu je to ale málo, takže se rozhodl auto upravit. Vše je zatím ještě stále ve fázi vývoje, ale už teď je jasné, že výkon auta dokáží dostat nad hranici tří stovek koní. Znovu připomínáme, že z 1,6litrového tříválce… Mělo by jít hlavně o úpravu software řídící jednotky, přičemž úpravce v současnosti ladí „hladkost a konzistentnost“ výkonu.
Having fun in our @ToyotaUK GR Yaris development cars today. These things were made for this weather 😁 Suspension testing with @NitronRacingUK before some dyno time ✅
With a very wet @chrisjwallbank 🤣#litchfield #toyota #gryaris #nitron #testing #adrenalineengineered pic.twitter.com/Ahd2Xoq2Fh— Litchfield Motors (@Litchfield_UK) December 18, 2020
Současně s tím se rozhodl upravit i podvozek, přičemž i v této fázi je zatím ve vývoji. Na přepracovaném podvozku pracuje se společností Nitron z Oxfordshire. Podvozek by měl být nejen nižší, ale také by měl dovolit ještě lepší ovladatelnost, ale zároveň by neměl zhoršit tovární vyladění a kompromis mezi sportovností a komfortem.
Litchfield si rozhodně nedává nízké cíle a držíme palce, protože po úpravě by to mohlo být opravdové automobilové porno.