Malý a ostrý hatchback Toyota GR Yaris vypadá opravdu zajímavě už jen „na papíře“, ale podle prvních testů tomu tak je i v praxi, tedy při jízdě. A navíc je taky pořádně rychlá. Okruh Nürburgring, respektive jeho část nazvanou jako „Bridge to Gantry“, zajede pod 8 minut.

Pokud si nevzpomínáte, co je přesně Toyota GR Yaris zač, rádi vám to připomeneme. Jde o nejnovější sportovní model japonské automobilky, který pohání přeplňovaný 1,6litrový tříválec s výkonem 192 kW/261 koní a točivým momentem 360 Nm. V reálu autu naměřili dokonce ještě vyšší hodnoty. Díky tomu a díky pohonu všech kol (s kořeny ve WRC) dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 5,5 sekundy a nejvyšší rychlost je až 230 km/h.

A jeho pokroková technika mu pomůže právě i na Severní Smyčce okruhu Nürburgring. Řidič s ním jel pouze jeho část, označovanou jako „Bridge to Gantry“ (BTG). Jde o tu část, která se jezdí v rámci turistických jízd, a měří 19.1 kilometru (celá trať je 20.83 kilometru). Chybí jí totiž rovinka Döttinger Höhe, protože na okruh se najíždí až za ní a zpět do boxů se sjíždí skoro na jejím začátku.

Přečtěte si také:  Safety car bude letos při českých a slovenských rallye dělat Toyota GR Yaris

Jen pro srovnání dodáme, že podle webu fastestlaps.com se Toyota GR Yaris pohybuje mezi BMW M6 (F13), které BTG zajelo za 7:44.00, Lotus Elise Sport 220 s časem 7:52.10 a je rychlejší, než třeba BMW M135i (F20), které to zvládlo za 8:05.00.