Toyota v poslední dekádě představuje jednu lahůdku za druhou: GT86, Yaris GRMN, GR Supra a nejnověji GR Yaris. A právě poslední jmenované auto vzali ve Velké Británii na motorovou brzdu, aby zjistili, jak na tom s výkonem reálně opravdu je.

Toyota v technických údajích slibuje, že GR Yaris dokáže ze svého přeplňovaného 1,6litrového tříválce vymáčknout úctyhodných 192 kW/261 koní, přičemž točivý moment vrcholí 360 Nm. Tento malý a ostrý hatchback prý dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,5 sekundy a jede nejvyšší rychlostí až 230 km/h. Navíc jde o auto s pohonem všech čtyř kol, který čerpá ze závodní Toyoty Yaris WRC, přičemž na přední nápravě může být (za příplatek) navíc také samosvorný diferenciál Torsen.

Přečtěte si také:  Řidič převážel na střeše svého auta sněžný skútr. Fotku zveřejnila policie

A jak to dopadlo v reálu na motorové brzdě? GR Yarisu naměřili víc, než kolik udává Toyota, a to poměrně znatelně. Ve videu si můžeme prohlédnout graf, jak se výkon i krouťák v průběhu otáček mění. Ten nejvyšší výkon je 278,1 HP, to je ovšem údaj v mechanické koňské síle, která se používá ve Velké Británii a některých dalších částech světa. Po přepočtu na metrickou koňskou sílu, používající se ve zbytku Evropy a na technických údajích, je to 282 koní. Maximum točivého momentu je 367 Nm, což je také více, než kolik slibuje automobilka.