V neděli 14. června 2015 vybojovalo trio Earl Bamber (NZ), Nico Hülkenberg (D) a Nick Tandy (GB) celkové 17. vítězství pro Porsche v závodě 24 hodin Le Mans. Na druhém místě je doprovodil sesterský vůz Tima Bernharda (D), Brendona Hartleye (NZ) a Marka Webbera (AUS). Tento úspěch byl čtvrtým dvojitým vítězstvím pro značku po letech 1971, 1987 a 1998. Přinášíme ale více zajímavých údajů o tomto závodě.
- Vítězný tým absolvoval 395 kol (5382,82 km). Tento závod byl o pouhá 2 kola kratší než nejdelší ročník historie – 2010.
- Průměrná rychlost vítězného Porsche 919 Hybrid byla 224,2 km/h.
- Nejvyšší rychlosti 340,2 km/h dosáhl Mark Webber v sobotu v 16:40 hod.
- Porsche 919 Hybrid rekuperuje 2,22 kWh (8 MJ) během jednoho kola. Kdyby to byla elektrárna, vystačila by tato energie na zásobování rodinného domu po dobu tří měsíců.
- Součástí realizačního týmu Porsche bylo 120 osob.
- Porsche Team absolvoval 90 zastávek v boxech, 30 pro každý vůz.
- Během 26 z těchto zastávek došlo k výměně řidičů a pneumatik.
- Každý ze tří vozů ujel na jedné sadě pneumatik nejvýše 54 kol. Ve voze číslo 17 ujel tento ultra dlouhý úsek Mark Webber, s vozem 18 to byl Neel Jani a s prototypem číslo 19 Nico Hülkenberg.
- Všechny tři vozy Porsche 919 Hybrid spotřebovaly za závod 116 pneumatik.
- Pneumatika i s ráfkem váží 19,9 kg. Mechanici tak přemístili jen v tomto ohledu 2308,4 kg.
- Nejrychlejší zastávka v boxech týmu Porsche zahrnující výměnu jezdců a pneumatik zabrala 1:13,9 min.
- Nejkratší zastávka pro doplnění paliva trvala 51,3 s.
- Celkem strávily všechny tři vozy Porsche v boxech 95 minut a 36 sekund. Druhý nejlepší čas pro tým nasazující tři vozy byl 130 minut.
- Vítězný vůz spotřeboval 1896 l paliva.
- Převodovka vítězného Porsche provedla během 24 hodin 25 293 zařazení (nahoru i dolů).
- Nejdelší dobu za volantem ze všech devíti pilotů vozů Porsche třídy LMP1 byl Nico Jani s časem 10 hodin a 10 minut. Ve vítězném voze strávil nejvíce času Nico Hülkenberg (osm hodin a 52 minut).
- Nejvíce hmotnosti ztratil během závodu Mark Webber. Když startoval, vážil 81,2 kg (včetně vybavení a helmy), po závodě váha ukázala 78,2 kg.
- Během každé jízdy měli jezdci k dispozici 0,85 l pití. Láhev na pití se měnila během každé zastávky pro doplnění paliva.
- Během závodu nebylo potřeba vyměnit téměř žádný díl. Po výjezdu mimo trať bylo třeba vozu číslo 18 dvakrát vyměnit přední část. Automobil číslo 19 musel v devět hodin ráno zajet pro nový kryt motoru a zadní přítlačné křídlo, což ale neznamenalo během výjezdu Safety Caru žádnou časovou ztrátu.
- Během celého 24hodinového závodu byl každému Porsche 919 Hybrid doplněn jeden litr oleje. Pro optimální viditelnost mělo čelní sklo všech tří prototypů na sobě čtveřici snímatelné vrstvy.
- Nejvyšší teplota 25 °C panovala v 16 hodin v sobotu. Nejchladněji bylo mezi 3. a 7. hodinou, kdy se teplota pohybovala kolem 16 °C.
- V kokpitu bylo naměřeno nejvíce 27 °C.
- Noc trvala osm hodin, slunce zapadlo ve 21:59 a opět se objevilo v 5:59.
- Během 24 hodin se do boxů přeneslo 13,5 GB dat z každého vozu.
- Safety Car vyjel během závodu čtyřikrát. Včetně takzvaných „pomalých zón“ s měřením rychlosti byl závod omezen na celkem 195 minut.
- Po třech závodech Mistrovství světa vytrvalostních závodů (FIA WEC) vede celkové hodnocení (i díky zisku dvojitého počtu bodů v Le Mans) se 140 body Porsche následované Audi (124 b.) a Toyotou (71 b.).
Štítky: 919, 919 Hybrid, hybrid, le mans, motorsport, okruh, Porsche, Porsche 919 Hybrid, vítěz, vítězství, výhra, závod