Nová generace Hyundai i30 přišla na trh po pouhých pěti letech po té předchozí, druhé. Hatchback třetí generace jsme už v testu vyzkoušeli s karoserií pětidveřového hatchbacku, tentokrát jsme se podívali na kombi.

Do testu dorazil modrý kombík s nejvýkonnějším motorem z nabídky (kromě verze i30 N) s dvouspojkovou převodovkou 7DCT. 

První dojmy

Pokud se podíváme 10 let zpět na všechny tři generace Hyundai i30, je tu opravdu krásně vidět obrovský posun. Ačkoliv první generace ve své době nevypadala špatně, měla některé jiné nedostatky. Zejména v oblasti interiéru a kultivovanosti jízdy. To druhá generace, která přišla v roce 2012 znamenala výrazné zlepšení ve všech oblastech. Generace třetí, která přichází po dalších pěti letech, opět přijíždí s dalšími vylepšeními, která se zaměřují zejména na design, kvalitu a celkové vnímání auta.

 

Vnější design se vcelku povedl, ačkoliv z některých úhlů se mi přední klínovitá část zdá zvláštní. Zejména s předními LED světly, které mělo testované auto, doplňujícími šestiúhelníkovou masku chladiče, vypadá i30 ve zpětném zrcátku docela dravě.

Při pohledu zezadu si lze všimnout podobnosti s pětidveřovou variantou. Tvar světel i odrazky pod nimi jsou si podobné, ačkoliv u kombi jsou více protáhlé a zasahují z nárazníku do pátých dveří. Celkově si ale myslím, že design se vcelku povedl.

A co v interiéru? První otevření dveří prozrazuje, že také tady si designeři dali záležet. Palubní desce dominuje displej multimédií a navigace, který může mít až 8″ úhlopříčku. Displej je pevný, nedá se s ním nijak manipulovat, ale díky svému umístění je na něj při jízdě dobře vidět a řidič nemusí nijak výrazně klopit zrak. Potěší, že se neovládá pouze dotykem, ale jsou tu klasické otočné ovladače i tlačítka. A tlačítka jsou tu také pro další funkce, umístěná jsou pod výdechy klimatizace a ovládají klimatizaci a topení.

Je praktické?

Zastane Hyundai i30 kombi roli rodinného vozu? Přední sedadla nabídnou prostoru dostatek. Řidič ani spolujezdec prostorovým deficitem trpět nebudou, palubní deska nebude utlačovat ani jejich kolena. Horší je to však na zadních sedadlech, kde se bez problémů usadí cestující tak do 180 cm. Pak už by mohli trpět nedostatkem místa pro kolena – pokud před nimi bude sedět někdo podobně vysoký – ale i pro hlavu, protože testovaný vůz byl vybaven panoramatickým střešním oknem, které ubírá centimetry čalounění. Potěšily by také delší zadní sedáky.

Objem zavazadlového prostoru se podle technických údajů mezigeneračně zvětšil, narostl o 74 litrů. Jeho hodnota je v současné generaci 602 litrů, tedy jen o pár litrů méně než má Škoda Octavia Combi (610 litrů). Po sklopení opěradel zadních do roviny se dá kufr zvětšit až na 1 650 litrů.

Pohonné ústrojí

Pro kombi je v nabídce pětice motorů, z toho jsou tři benzinové. Základ tvoří atmosférický čtyřválec s objemem 1.4 litru (73.3 kW), nabídka pokračuje přeplňovaným litrovým tříválcem (88.3 kW) a testovaným přeplňovaným motorem 1.4 T-GDI (103 kW) a končí dvojicí vznětových 1.6 CRDi s výkony 81 kW a 100 kW.

Motor 1.4 T-GDI se dá kombinovat s manuální šestistupňovou převodovkou a nebo se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou 7DCT. A právě tu jsme měli v testovaném autě. Převodovka řadila příjemně, hladce a vcelku intuitivně. Pokud by se vám její řazení nelíbilo, můžete využít páčky pod volantem.

Agregát potěší kultivovaností a tichostí, naopak dynamiku bych očekával lepší. Podle výrobce zrychlí i30 kombi z 0 na 100 km/h za 9,5 sekundy a maximální rychlost je 203 km/h. Škoda Octavia Combi 1.4 TSI 110 kW DSG to zvládne za 8.3 sekundy, maximální rychlost je 216 km/h. Nejvíce ale potěší, že v nízkých a středních otáčkách není při klidné jízdě motor skoro slyšet.

Spotřebu paliva udává výrobce v kombinovaném režimu 5,5 litru na 100 kilometrů. My jsme na konci testovacího týdne odečetli na palubním počítači hodnotu nad osmilitrovou hranicí. Cestování však hodně zahrnovalo dálniční a nebo hustý městský provoz.

Je otázkou, zda to bylo pouze konkrétním testovacím autem a nebo jde o obecný problém, ale od náprav – a zejména od té zadní – se při přejezdu nerovností ozývaly poměrně výrazné rány. To jsme u prvně testovaného hatchbacku nepozorovali.

Závěr

Nová, již třetí generace Hyundai i30 kombi vylepšuje druhou generaci a už na první dojem působí hodnotnějším dojmem. Auto mezigeneračně narostlo do všech směrů (jen rozvor náprav zůstal nezměněn) a sází hlavně na přeplňované motory, díky nimž je pružnější v nižších otáčkách. Kombi je praktické, nabízí velký zavazadelník. Jízda s ním není nijak a ničím zábavná, ale roli rodinného auta zastane velmi dobře. S tvrzením, že jde o „nejlepší český kombík všech dob“ ale nesouhlasíme…

Základní cena za kombi Hyundai i30 startuje v rámci akčního ceníku na 384 990 Kč za motor 1.0 T-GDI. S testovaným nejvýkonnějším motorem se model prodává pouze v nejvyšší výbavě Style a cena startuje na 544 990 Kč. Za tutéž cenu lze ve stejné výbavě pořídit také verzi se slabším vznětovým motorem. k tomu je třeba připočítat ještě 50tisícový příplatek za převodovku 7DCT.

+
Vnější i vnitřní design Nepřesvědčivá dynamika
Kultivovanost a tichost motoru Spotřeba paliva
Technické údaje:
Typ vozu: Nový
Značka: Hyundai
Typ: i30 kombi
Motor: řadový čtyřválec
Objem válců: 1353 ccm
Plnění motoru: turbodmychadlo
Palivo: benzin
Pohon: přední kola
Výkon: 103 kW/140 koní při 6000 ot./min
Točivý moment: 242 Nm při 1500 – 3200 ot./min
Zrychlení 0-100 km/h: 9.5 s
Maximální rychlost: 203 km/h
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková (7DCT)
Spotřeba paliva (l/100 km): 6.4 / 5.0 / 5.5
Emise CO2: 125 g/km
Objem nádrže: 50 litrů
Délka: 4585 mm
Šířka: 1795 mm
Výška: 1465 mm
Rozvor: 2650 mm
Pohotovostní hmotnost: 1369 – 1532 kg
Objem zavazadlového prostoru: 602 / 1650 litrů
Ceník: ke stažení zde