SEAT vystavuje na sedmém ročníku světového kongresu Smart City Expo čtyři významné výsledky svého vývoje pro budoucí mobilitu v chytrých městech. Všechny iniciativy vycházejí z rámcových podmínek plánu městské mobility barcelonské městské rady, který usiluje o bezpečnou, efektivní, trvale udržitelnou a spravedlivou mobilitu.

Luca de Meo, předseda představenstva společnosti SEAT, zdůraznil, že „úsilí značky SEAT o vylepšování městské mobility prostřednictvím řešení, která jsou inovativní, snadná a chytrá, je středem pozornosti letošního ročníku kongresu Smart City Expo“. De Meo navíc uvedl, že „naším záměrem je pokračovat v posilování vztahů s Barcelonou, která je vzorovým chytrým městem, a z toho důvodu představujeme iniciativy, které jsou v souladu se čtyřmi pilíři, podporovanými městem v jeho plánu mobility“.

S důrazem na bezpečnou mobilitu představuje SEAT na třídenní akci koncepční vůz Leon Cristobal, nejbezpečnější vozidlo v historii značky. Tento „anděl strážný“ je vybaven šesti vyspělými bezpečnostními asistenčními systémy, jejichž funkce mohou přispívat k prevenci hlavních příčin dopravních nehod, mezi něž patří nepozornost, únava, nadměrná rychlost jízdy nebo řízení pod vlivem alkoholu. Tyto faktory jsou v současnosti příčinou 80 % všech dopravních nehod. Leon Cristobal je vybaven následujícími funkcemi:

  1. Drive Lock: Tento systém disponuje vestavěným zařízením pro dechovou zkoušku. Při pozitivním výsledku dojde k zablokování vozidla.
  2. Drive Coach: Hlasový asistent, který umožňuje kompletní individualizaci bezpečnostních upozornění.
  3. Režim anděla strážného: V tomto jízdním režimu je aktivováno všech 15 systémů aktivní a pasivní bezpečnosti, jimiž je vozidlo vybaveno.
  4. Zrcátko s displejem: Zpětné zrcátko používá zadní kameru pro lepší výhled z vozu bez slepého úhlu.
  5. Black Box: Černá skříňka zaznamenává data a fotografie, které v případě nehody odešle do vybraného chytrého telefonu.
  6. Mentor: Aplikace, která umožňuje rodičům kontrolovat rychlost jízdy a sledovat polohu vozidla, řízeného jejich dětmi.
 

SEAT Leon Cristobal, který nese označení podle svatého patrona řidičů a cestovatelů, by mohl snížit počet nehod o 40 %, pokud bude více než polovina vozidel v silničním provozu vybavena funkcemi, jimiž Cristobal disponuje.

SEAT Metropolis:Lab Barcelona navíc zveřejní výsledky prvního projektu, na němž pracuje od založení laboratoře v dubnu 2017 s cílem nabízet řešení pro efektivní mobilitu ve městě. V rámci projektu vznikla aplikace „About It“, která se může stát novým asistentem pro mobilitu v Barceloně. Mezi její funkce patří mimo jiné zobrazování polohy nabíjecích stanic pro elektromobily, stanic Bicing pro sdílení jízdních kol nebo černých bodů v lokalitách s nejvyšší mírou výskytu dopravních nehod v Barceloně.

Oblast vylepšování trvale udržitelné mobility bude během celé akce reprezentovat část flotily deseti prototypů eMii, které budou zanedlouho poskytnuty zaměstnancům laboratoře Metropolis:Lab Barcelona a komplexu Pier 01 v rámci projektu sdílení vozidel. Tato služba umožní praktický test techniky elektrického pohonu značky SEAT. Vozy jsou vybaveny řešením digitálního přístupu. Díky němu mohou uživatelé nastoupit do vozu prostřednictvím svého chytrého telefonu. Návštěvníci třídenního kongresu budou mít příležitost k testovacím jízdám v tomto prototypu SEAT s nulovými emisemi na parkovišti mimo areál výstaviště.

Nové plody vývoje v oblasti iniciativ pro spravedlivou mobilitu v chytrých městech budou na kongresu prezentovány prostřednictvím projektu Virtual Mobility Lab organizace CARNET, jediného barcelonského centra pro výzkum městské mobility, založeného společností SEAT, výzkumným oddělením koncernu Volkswagen a Katalánskou polytechnickou univerzitou. Tento simulační nástroj analyzuje a vyhodnocuje vliv projektů pro rozvoj mobility v Barceloně a umožňuje extrapolaci výsledků před realizací provozních testů.

Projekt Virtual Mobility Lab v jednom z prvních testů potvrdil, že použitím 500 vozidel v rámci kyvadlové dopravy na přání by bylo možné snížit počet soukromých vozidel v ulicích Barcelony o 2000 s příslušným snížením intenzity dopravy a znečištění ve městě.

Velké finále soutěže v autonomní jízdě

Kromě prezentace různých řešení pro vylepšování budoucí městské mobility podporuje CARNET soutěž studenty technického oboru robotika. Organizace hledá nejlepší talentované mladé lidi. Cílem pro účastníky soutěže je vyvinout funkce pro zcela autonomní jízdu.

Projekt byl zahájen v dubnu letošního roku. Během šesti měsíců vyvinulo 50 studentů z 9 participujících španělských univerzit software, který umožňuje modelům vozidel ve zmenšeném měřítku úspěšnou automatizovanou jízdu na uzavřeném okruhu.

CARNET vytvořil pro tuto příležitost uzavřený okruh s provozními podmínkami inspirovanými Barcelonou. Vozidla budou ve finále soutěže překonávat všechny překážky, aby úspěšně prokázala svou schopnost automatizované jízdy v městském prostředí.

Poznatky z tohoto vývoje lze využít pro vytváření algoritmů pro autonomní jízdu v reálných podmínkách. Studenti se tak mohou podílet na vytváření tohoto konceptu budoucí mobility.

SEAT byl oceněn za svou strategii snadné mobility

Organizátoři světového kongresu Smart City Expo udělili společnosti SEAT ocenění World Smart City Award v kategorii Mobilita za její strategii snadné mobility. SEAT se v rámci realizace této strategie snaží nepřetržitě podporovat snahy o vylepšování městské mobility. Mezi průkopnické projekty v této oblasti patří zařazení chytré navigační služby Waze portálu Google, virtuálního asistenta Amazon Alexa nebo aplikací Parkfinder či Travipay do výbavy modelů SEAT.