Když chcete Lamborghini, máte poměrně velký výběr. Nabídka je od malých sporťáků až po SUV. Dokonce je tu i několik sportovních, neřku-li supersportovních verzí. Ale pokud je i to pro vás málo, pak by vám mohli pomoci v norské společnosti Zyrus. Postavili totiž „superlambo“: Zyrus LP1200.

Insipirací pro Zyrus LP1200 bylo závodní Lamborghini Huracan Super Trofeo, z něhož Norové čerpali a snažili se použít podobné techniky a principů, ale na auto, které může legálně na silnice. A povedlo se. Vzniknout má jen 24 kusů, z nichž ale 12 bude určeno pouze na okruh. Zbylých 12 bude moci na silnici.

Pohon zajišťuje standardní 5,2litrový motor V10, který už však nemá atmosférické plnění, ale dostal velká turbodmychadla. Však jsou také při jízdě po okruhu Nürburgring hodně slyšet…

Nebylo to ale samozřejmě tak jednoduché. S instalací turbodmychadel musel přijít i nový výfuk, který je vyroben z titanu. Je tu také nové sání z inconelu. Vyměněna byla i původní řídící jednotka motoru, nově je tu ECU MOTEC. Výsledkem je – po důkladném ladění – výkon 1200 koní. To by původní, sériová převodovka nezvládla, takže uvolnila místo závodní skříni Xtrac.

Lamborghini se změnilo i zvenku. Zyrus vyrobil z karbonu úplně nový bodykit. Díky jinak tvarovanému nárazníku je jiná přední část auta, z boku si nelze nevšimnout rozšiřovacích nástavců blatníků a prahů, a zezadu vynikne velké křídlo a masivní difuzor. A u těchto dílů nejde jen o design, dokáží prý vygenerovat přítlak až těžko uvěřitelných 1200 kg!