porsche_taycan-dalnice-bezpecna_vzdalenost

Zvýšení rychlosti na dálnicích? Právě naopak, na dálnicích možná budeme v celé Evropě jezdit 110 km/h

Autor: Radim Plachý - Zdroj: ETSC - Foto: Pavel Srp - 12. 7. 2022


Dnešní auta jsou výrazně bezpečnější než tomu bývalo před lety, přesto se (nejen) na českých silnicích a dálnicích jezdí stále stejnými rychlostmi. Možná odpovíte, že je větší provoz, a budete mít pravdu, ale za nějaký čas možná nebudeme moci jezdit ani takovou rychlostí, kterou můžeme jezdit dnes. Maximální povolená rychlost by prý totiž měla být snížena. Důvod? Ekologie.

Evropská rada pro bezpečnost dopravy (ETSC) totiž doporučuje, aby Evropská unie a všechny její členské státy snížily maximální povolené rychlosti. To se má podepsat nejen na tom, že auta budou mít nižší spotřebu paliva a budou tedy vypouštět méně škodlivých emisí, ale také na bezpečnosti. Snížením maximální povolené rychlosti by měl klesnout počet nehod a jejich následky. Mimochodem, s rychlostí EU bojuje velmi silně, vždyť před pár dny zavedla inteligentní omezovač rychlosti, který musejí mít všechna nová auta.

Přečtěte si také:  Změna jízdního pruhu těsně u kamery měřící rychlost je zbytečná. Pokuta přijde i tak

Ke snížení maximální rychlosti už před časem přikročila Francie, která ve městech začala omezovat rychlost na 30 km/h, mimo města na 80 km/h a na dálnicích chce zavést maximálně 110 nebo 120 km/h. Z hlediska ekologie by to smysl mělo, vždyť pokud auto nepojede 120 km/h, ale jen 100 km/h, uspoří přibližně 20 % paliva.

Padají zatím i takové nápady, že omezená rychlost by měla být jen přes den, v noci by mohlo být na dálnicích dosavadních 130 km/h.Pořád jsou to jen návrhy, ale otázkou je, jak daleko jsou od reality. Vždyť pro zrušení neomezené rychlosti na dálnicích v Německu lidé používají také důvody jako ekologie.

Štítky: , , , ,

4 názory na “Zvýšení rychlosti na dálnicích? Právě naopak, na dálnicích možná budeme v celé Evropě jezdit 110 km/h”

  1. I 17 let starý atmosférický motor má nejmenší spotřebu při rychlosti 140 km/hod. Důležité také je, že rychlost by měla být stálá. Propustnost dálnic se sníží a vznikající kolony budou jistě ekologické. To nenavrhoval ekolog, ale obecní idiot, asi politik.

  2. A na tu 20% úsporu při rychlostech 120 vs 100 jste přišli kde ? Říkal Timmermans ? Empiricky ověřeno je rozdíl asi 5 %. Brutálněji to roste až při rychlostech přes 140 km/h.

  3. Jak se ale bude vymáhat doržování TÉTO SNÍŽENÉ RYCHLOSTI, aby to neplatilo zase nejen pro lidi se slabšími auty, to už by sotva někdo dokázal zodpovědět, že. Vidíme to už dnes.

  4. moje jméno

    Neuvěřitelná hovadina!
    Takže třicítkou po městě, Tzn. jet na dvojku, místo trojky.
    Na silnici 80? To budu sotva dusit 5ku.
    Na šestku se svezu jen na dálnici.
    Co je na tom probůh ekologického?
    Jel jsem na otočku Krkonoše – Mariánky – Krkonoše, vše na hranici povolených rychlostí, přičemž většina byla na dálnici. Tankoval jsem do plné se spotřebou 4.3L/100km. O kolik méně pojedu při těch nesmyslných limitech?

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Přejít na začátek