Spousta automobilek před časem přestala pro Evropu vyvíjet nové spalovací motory, protože vsázely všechno na elektromobilitu. Karta se ale obrací a spalovací motory opět přicházejí do hry. Například BMW vyvíjí úplně nový benzinový motor, který bude spalovat benzin dvakrát.
BMW nikdy neřeklo, že se soustředí jen na elektromobilitu, ale i tak se v jeho nabídce elektromobily výrazně rozšířily. I tak ale představuje nové generace některých i s benzinovými a dokonce také naftovými motorizacemi. Teď se do světa dostala informace o tom, že vyvíjí zcela novou generaci spalovacích motorů, které by měly být vybaveny technologií tzv. předspalování. A tuto technologii si BMW nechalo patentovat, o čemž informoval německý magazín Auto Motor und Sport.
Jde o podobný princip spalování benzinu, který už dnes nabízí 3,0litrový motor V6 Nettuno od Maserati a jeho fungování se podobá starým naftovým motorům s předkomůrkou, kde se směs nafty a vzduchu zapalovala v takzvané „předkomoře“. To kultivovalo provoz naftových motorů ještě před nástupem vysokotlakého přímého vstřikování nafty. BMW ovšem v novém patentu počítá s předkomůrkovým spalováním i u benzinového motoru.
Spalovací komora má být rozdělena na dvě komory. Samotné zapalování směsi bude probíhat v předkomoře pomocí zapalovací svíčky s jiskrovou elektrodou a samostatnou zemnicí elektrodou. Toto řešení má být výhodné z důvodu lepšího odvodu tepla, což má zabránit tzv. samovznícení benzinové směsi. Zapálená směs se pak dostane do hlavní spalovací komory a zajistí zapálení hlavní benzinové směsi. BMW tvrdí, že předkomorové zapalování zvýší tepelnou účinnost, čímž sníží spotřebu paliva, zvýší výkon a dokonce i zvýší životnost motoru.
Toto řešení má být možné použít pro všechny benzinové motory – od malých tříválců až po velké osmiválce.