Letos se opravdu roztrhl pytel s velkými rekonstrukcemi a dopravními stavbami. Jedna taková začala v srpnu u Brna a zjednodušeně se dá popsat jako zhmotnění řidičského pekla. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž na D1 u Brna spustilo stavbu velkého rozšíření na konečných celkových šest jízdních pruhů.
„Navýšení kapacity D1 v okolí Brna nutně potřebujeme, jedná se o extrémně zatížený dálniční úsek, kterým projede každý den téměř 80 tisíc vozidel. Proto je nejvyšší čas stavbu zahájit a za dva roky ji otevřít pro provoz. Rozšířený třípruh v každém směru pomůže nejen těm, kteří jedou na území České republiky, ale ulehčí i cesty směrem na Bratislavu nebo Vídeň,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Dopravní omezení mezi 194. a 196. kilometrem bude podobné, jaké znají řidiči z modernizace D1, která probíhala mezi 21. a 182. kilometrem. Doprava bude vedena v režimu 2+2 jízdní pruhy na jednom dálničním pásu, rychlost bude omezena na 80 km/h.
Řidiči by měli velmi pozorně sledovat dopravní značení. Je potřeba počítat s tím, že z důvodu stavby ŘSD částečně uzavře nájezdové rampy na silnici, zcela neprůjezdný bude nájezd z Videňské ulice ve směru na Ostravu. Ale i z Hněvkovského ulice ve směru na Prahu. Na místě jsou značeny objízdné trasy, ale ty dávaly v úterý 1. srpna, kdy stavba začala, řidičům hodně zabrat. Na místě se tvořily dlouhé kolony a problémy způsobovaly i ti řidiči, kteří na místě zmatkovali. „Zcela zásadní je dodržování předepsané rychlosti a rozestupů mezi vozidly, neboť i sebemenší dopravní nehoda ve zúžení může mít za následek velké dopravní komplikace,“ zdůraznilo ŘSD.
Zahájili jsme rozšiřování prvního úseku dálnice D1 u Brna na šestipruhové uspořádání, a to mezi EXITY 194 a 196. Jedná se o technicky i organizačně náročnou stavbu, která bude realizována za provozu. Hotovo bude do dvou let. Stavba je spolufinancována z 🇪🇺. pic.twitter.com/auAcPa36Ar
— Martin Kupka (@makupka) August 1, 2023
Novinkou jsou širší provizorní jízdní pruhy, pravý má 3,25 metru, levý 2,75 metru. Čas od času se řidiči také setkají s krátkodobou přestavbou dopravního značení, kdy bude doprava svedena do jednoho jízdního pruhu. K tomu by ale mělo docházet mimo dopravní špičky, především během nočních hodin.
Zkapacitnění D1 u Brna bude postupně probíhat v nejbližších letech mezi Kývalkou (EXIT 182) a Holubicemi (EXIT 210). Kromě zřízení třetích pruhů budou provedeny také kompletní rekonstrukce vozovek, mostů či odvodnění. V rámci rozšíření dálnice dojde také výstavbě nových protihlukových stěn, díky kterým poklesne hlukové zatížení obyvatel v Brně a přilehlých obcích. Konec všem pracím by měl být až v roce 2030.
Dopravní peklo je tu už roky. Příjezd do Brna od Vyškova – roky kolony. Výpadovka na Svitavy – to samé. Obchvat od Olomouce na Prahu – katastrofa v obou směrech. A ani se mi nechce vyjmenovávat, co se děje uvnitř díky stavbám na Tomkově náměstí, rekonstrukcí mostů, …
Pěkný den všem
To je přesně vidět to naše super plánování a to musím dát za pravdu Babišovi ,který říkal ,že plán obnovy má na 30 let rozdělený po 5 letek.
Za komárů to bylo to samé a říkalo se tomu postupný rozvoj a časové plánování. A teď to hlavní
Když se stavěl železniční koridor tak mohli už postavit mosty úplně nové a širší o cca 8 m na každou stranu. To samé u Modřic . Kdyby rozšířili kapacitu mezi Modřicemi a D2 tak byla polovina problémů a jezdilo by se tudy kolem hyper a super dál na D1 i D2 tím by se odlehčilo minimálně ze 30 procent středu.
Za sruhé proč se nestaví jako je to ve světě běžné ,že se postaví po straně nové mosty a mezi stávajícími se nechá mezera cca 50cm. Tím pádem na to nepotřebují vůbec zastavovat dopravu ani ji tak omezovat. To samé je i s navezením nového náspu po bocích to se dá dělat bez omezení dopravy ,místo tam na to je . V zahraničí se takto staví běžně. Něvo takového bylo i na Slovensku. Rozšíření dálnice na 3 pruhy cca 50 km Bratislava Trnava vážení za 3 měsíce !!!
Právě proto ,že si dopředu postavili mosty a jiné podstatné věci bez omezení dopravy. Jezdil jsem tam do Košic a nestačil se divit. To samé vidím v Polsku
A ještě jedna věc ,všude na světě se staví první mosty a propustě dopředu v polích ,protože mají dobu zrání a na nic se pak nečeká jen se staví a stavba roste před očima . Proto mají v Polsku či na Slovensku tak rychlou výstavbu.
Bohužel bylo by potřeba se podívat na vedení ŘSD proč to takto je a proč není komunikace a plánování se železnicí dopředu projednáno a domluveno. Liniové stavby se připravují léta do předu!!
Tady v těchto resortech snad neví hlava co dělá pata.
A ještě jedna maličkost Před pár lety se opravovala silnice Brno Rajhrad . Už tehdy se vědělo o 3 pruzích a navíc o průmyslové zoně, která tam vyrostla. I špatném jemnozrnném asfaltu, který se tak teď frézuje a dává zase nový. Prostě šlompácká práce od začátku do konce. Jako by se silnice stavěly jenom na 10 let a pak oprava. Hitlerovy dálnice v Německu slouží desítky let a jsou stále funkční .Tam by se měli naši dnešní ing jít učit jak stavět.
Ještě jedna věc dodnes nepochopím proč se betonové panely na silnici dávají napříč pruhy a proč ne na délku v každém z pruhů . Je přece logické ,že poměr váhy vozidla při najetí na panel jej jednoduše promáčkne , pokud protisíla je malá a u panelu na délku to nehrozí díky jeho váze. Základy fyziky jsou jasné. Rozložení sil. Stejně je středová spára potřebná kvůli dilataci . Problém je v tom, že my neumíme udělat ostrou a nelámavou hranu na panelu . A taky neumíme udělat vyplnění dilatačních mezer.
A ještě jedna věc je vidět na spoustě zvlnění nových silnic ,že páni ing. neumí spočítat roztažnost materiálu. Vtip je v tom co použijí za kamenivo a náplně do betonu a i druh betonu. Pokaždé je to jiná ves. V zahraničí na to mají laboratoře které to umí spočítat a podle toho se dělají i dilatační spáry .
Hitler takoví věci neznal a jak stavěl . A to samé je i s mosty. Víte proč jsou stále tak dobré a pevné? jednoduchá fyzická odpověď .Jsou obloženy a základy dělané z velkých kamenných bloků. Ty nepromrzají a nedochází k tak razantní korozi oceli ve výztužích. Navíc ocel za Hitlera bylo o dost silnější a taky se používala na tyto stavby kvalitnější. A už i Hitler stavěl mosty dopředu a až pak samotné tělesa dálnic. Ne my máme nové a divné způsoby, ale asi proto ,že potřebujeme stále více a zbytečně lít peníze do staveb silnic, mostů a pod . Ta silnice je na 100 ky let tak proč se zakládají dělají tak šlompácky ? Udusaná hlína do ní vápno ,pak plachta a asfalt. Výsledek této práce je mezi Modřicemi a Rajhradem nebo Pohořelice a Branišovice a cena za tyto stavby je v miliardách to mi hlava nebere. Hezký den
14 km za 6 let? To jako budou kopat krumpáčema a vozit na kotoučích a hutnit palicema a beton míchat ručně v kolečku, nebo co na tom jako má trvat tak dlouho?
Klidně bych investoval rok času a poslal odpovědné osoby někam do zahraničí, aby se ráčili podívat (a naučit se), jak je možné postavit desítky kilometrů dálnice ve skále za rok…
Tohle je zase jen výsměch a facka řidičům…
…a jestli na to naše firmy nemají, tak ať to prostě nechají stavět někoho ze zahraničí, kdo má zkušenosti (za ty prachy to sfoukne za dva roky a nejspíš i kvalitněji, než naši lepiči záplat z korupcí prolezlých firem…)
Vy byste měl jezdit hlavně za psychiatrem.
Mam pocit, ze je to jen o rozsireni parkoviste na D1.
Hlavni problem vidim v tzv zklidneni dopravy a pokud ty auta z dalnice nemaji kam odjet, problem se dalsim pruhem nevyresi.
Kdyz se zaspuntuje Brno, zaspuntuje se i dalnice.
Reseni je vcelku jednoduche, nechat otevrene jen hlavni prujezdni tahy a ostatni odbocky z a na dalnici zavrit, do te doby nez si Brno vyresi za sve vlastni dopravu a kolik je schopno propustit aut.
Brno nemusi pro svoji vnitrni dopravu pouzivat statni dalnici.
Brnaci maji i jine cesty nez je dalnice.
Naprosto souhlasím ! U Vídeňské a Bratislavské dálnice se ihned za Brnem vybudovali 2 nákupní a zábavní centra. Ty slouží brňanům. Tyto dálnice nemají sloužit brňanům pro nakupování či zábavu !! Dálnice slouží pro tranzit. A když dnes vidím, jaké značky tudy projíždí – Moldavie, Bulharsko, Slovensko až po holandsko, Švédsko, Británii, ale také Litvu, Lotyško a hlavně Polsko….. Tato praxe postavit dálnice jako částečný obchvat města, je hloupý alibismus politiků ale i pracovníků ŘSD a ministerstev dopravy. …. Neboť nadnárodní společnosti využijí dobrého příjezdu ihned za město a polích a loukách postaví nákupní centra a brňáci pak blokují ve špičkách na sjezdech a nájezdech ostatní tranzitující vozidla……. Vytvářejí plíživé kolony, ve kterých se pojíždí s nastartovanými motory a vzniká další zatížení životního prostředí.
Tak jen doufám,že se bude pracovat v nepřetržitém provozu,jinak to budou dělat roky jak slibuje nadpis článku.
Je s podivem,že v západních zemích se na komunikacích pracuje v noci i o víkendech jen v bývalém východním bloku je to jinak.Ale peníze by chtěli mít jako na západě.
Já do předražené Prahy a Brna nejezdím tak mi to je jedno !!! Já jezdím do Polska na víkendy a nákupy a když jdu za kulturou tak pouze na ty co nevolili tu neschopnou vládu !! To je Jarek Nohavica Tři tygři ,Ortel atd . Jen čekám kdy ti co podepsali antichartu a pak lezli Vaškovi ti bez charakterní zaprodanci do zadku vytvoří anti podpisovou akci na zrušeni těchto stran a hnutí Rajchlovou, SPD ,Šlachy a trikolory ???
A co s tím jako má společného dálnice u Brna, nejseš tak trochu mimo…?