Začalo dopravní peklo u Brna. Potrvá dlouhé roky a řádně otestuje trpělivost řidičů

Autor: Anina Russová - Zdroj: Ředitelství silnic a dálnic, Ministerstvo dopravy ČR - Foto: Ministr dopravy Martin Kupka - 2. 8. 2023


Letos se opravdu roztrhl pytel s velkými rekonstrukcemi a dopravními stavbami. Jedna taková začala v srpnu u Brna a zjednodušeně se dá popsat jako zhmotnění řidičského pekla. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) totiž na D1 u Brna spustilo stavbu velkého rozšíření na konečných celkových šest jízdních pruhů.

Navýšení kapacity D1 v okolí Brna nutně potřebujeme, jedná se o extrémně zatížený dálniční úsek, kterým projede každý den téměř 80 tisíc vozidel. Proto je nejvyšší čas stavbu zahájit a za dva roky ji otevřít pro provoz. Rozšířený třípruh v každém směru pomůže nejen těm, kteří jedou na území České republiky, ale ulehčí i cesty směrem na Bratislavu nebo Vídeň,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Dopravní omezení mezi 194. a 196. kilometrem bude podobné, jaké znají řidiči z modernizace D1, která probíhala mezi 21. a 182. kilometrem. Doprava bude vedena v režimu 2+2 jízdní pruhy na jednom dálničním pásu, rychlost bude omezena na 80 km/h.

Řidiči by měli velmi pozorně sledovat dopravní značení. Je potřeba počítat s tím, že z důvodu stavby ŘSD částečně uzavře nájezdové rampy na silnici, zcela neprůjezdný bude nájezd z Videňské ulice ve směru na Ostravu. Ale i z Hněvkovského ulice ve směru na Prahu. Na místě jsou značeny objízdné trasy, ale ty dávaly v úterý 1. srpna, kdy stavba začala, řidičům hodně zabrat. Na místě se tvořily dlouhé kolony a problémy způsobovaly i ti řidiči, kteří na místě zmatkovali. „Zcela zásadní je dodržování předepsané rychlosti a rozestupů mezi vozidly, neboť i sebemenší dopravní nehoda ve zúžení může mít za následek velké dopravní komplikace,“ zdůraznilo ŘSD.

Novinkou jsou širší provizorní jízdní pruhy, pravý má 3,25 metru, levý 2,75 metru. Čas od času se řidiči také setkají s krátkodobou přestavbou dopravního značení, kdy bude doprava svedena do jednoho jízdního pruhu. K tomu by ale mělo docházet mimo dopravní špičky, především během nočních hodin.

Zkapacitnění D1 u Brna bude postupně probíhat v nejbližších letech mezi Kývalkou (EXIT 182) a Holubicemi (EXIT 210). Kromě zřízení třetích pruhů budou provedeny také kompletní rekonstrukce vozovek, mostů či odvodnění. V rámci rozšíření dálnice dojde také výstavbě nových protihlukových stěn, díky kterým poklesne hlukové zatížení obyvatel v Brně a přilehlých obcích. Konec všem pracím by měl být až v roce 2030.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

10 názorů na “Začalo dopravní peklo u Brna. Potrvá dlouhé roky a řádně otestuje trpělivost řidičů”

  1. Dopravní peklo je tu už roky. Příjezd do Brna od Vyškova – roky kolony. Výpadovka na Svitavy – to samé. Obchvat od Olomouce na Prahu – katastrofa v obou směrech. A ani se mi nechce vyjmenovávat, co se děje uvnitř díky stavbám na Tomkově náměstí, rekonstrukcí mostů, …

  2. Viktor Novotný

    Pěkný den všem
    To je přesně vidět to naše super plánování a to musím dát za pravdu Babišovi ,který říkal ,že plán obnovy má na 30 let rozdělený po 5 letek.
    Za komárů to bylo to samé a říkalo se tomu postupný rozvoj a časové plánování. A teď to hlavní
    Když se stavěl železniční koridor tak mohli už postavit mosty úplně nové a širší o cca 8 m na každou stranu. To samé u Modřic . Kdyby rozšířili kapacitu mezi Modřicemi a D2 tak byla polovina problémů a jezdilo by se tudy kolem hyper a super dál na D1 i D2 tím by se odlehčilo minimálně ze 30 procent středu.
    Za sruhé proč se nestaví jako je to ve světě běžné ,že se postaví po straně nové mosty a mezi stávajícími se nechá mezera cca 50cm. Tím pádem na to nepotřebují vůbec zastavovat dopravu ani ji tak omezovat. To samé je i s navezením nového náspu po bocích to se dá dělat bez omezení dopravy ,místo tam na to je . V zahraničí se takto staví běžně. Něvo takového bylo i na Slovensku. Rozšíření dálnice na 3 pruhy cca 50 km Bratislava Trnava vážení za 3 měsíce !!!
    Právě proto ,že si dopředu postavili mosty a jiné podstatné věci bez omezení dopravy. Jezdil jsem tam do Košic a nestačil se divit. To samé vidím v Polsku
    A ještě jedna věc ,všude na světě se staví první mosty a propustě dopředu v polích ,protože mají dobu zrání a na nic se pak nečeká jen se staví a stavba roste před očima . Proto mají v Polsku či na Slovensku tak rychlou výstavbu.
    Bohužel bylo by potřeba se podívat na vedení ŘSD proč to takto je a proč není komunikace a plánování se železnicí dopředu projednáno a domluveno. Liniové stavby se připravují léta do předu!!
    Tady v těchto resortech snad neví hlava co dělá pata.
    A ještě jedna maličkost Před pár lety se opravovala silnice Brno Rajhrad . Už tehdy se vědělo o 3 pruzích a navíc o průmyslové zoně, která tam vyrostla. I špatném jemnozrnném asfaltu, který se tak teď frézuje a dává zase nový. Prostě šlompácká práce od začátku do konce. Jako by se silnice stavěly jenom na 10 let a pak oprava. Hitlerovy dálnice v Německu slouží desítky let a jsou stále funkční .Tam by se měli naši dnešní ing jít učit jak stavět.
    Ještě jedna věc dodnes nepochopím proč se betonové panely na silnici dávají napříč pruhy a proč ne na délku v každém z pruhů . Je přece logické ,že poměr váhy vozidla při najetí na panel jej jednoduše promáčkne , pokud protisíla je malá a u panelu na délku to nehrozí díky jeho váze. Základy fyziky jsou jasné. Rozložení sil. Stejně je středová spára potřebná kvůli dilataci . Problém je v tom, že my neumíme udělat ostrou a nelámavou hranu na panelu . A taky neumíme udělat vyplnění dilatačních mezer.
    A ještě jedna věc je vidět na spoustě zvlnění nových silnic ,že páni ing. neumí spočítat roztažnost materiálu. Vtip je v tom co použijí za kamenivo a náplně do betonu a i druh betonu. Pokaždé je to jiná ves. V zahraničí na to mají laboratoře které to umí spočítat a podle toho se dělají i dilatační spáry .
    Hitler takoví věci neznal a jak stavěl . A to samé je i s mosty. Víte proč jsou stále tak dobré a pevné? jednoduchá fyzická odpověď .Jsou obloženy a základy dělané z velkých kamenných bloků. Ty nepromrzají a nedochází k tak razantní korozi oceli ve výztužích. Navíc ocel za Hitlera bylo o dost silnější a taky se používala na tyto stavby kvalitnější. A už i Hitler stavěl mosty dopředu a až pak samotné tělesa dálnic. Ne my máme nové a divné způsoby, ale asi proto ,že potřebujeme stále více a zbytečně lít peníze do staveb silnic, mostů a pod . Ta silnice je na 100 ky let tak proč se zakládají dělají tak šlompácky ? Udusaná hlína do ní vápno ,pak plachta a asfalt. Výsledek této práce je mezi Modřicemi a Rajhradem nebo Pohořelice a Branišovice a cena za tyto stavby je v miliardách to mi hlava nebere. Hezký den

  3. Miroslav Matějíček

    14 km za 6 let? To jako budou kopat krumpáčema a vozit na kotoučích a hutnit palicema a beton míchat ručně v kolečku, nebo co na tom jako má trvat tak dlouho?
    Klidně bych investoval rok času a poslal odpovědné osoby někam do zahraničí, aby se ráčili podívat (a naučit se), jak je možné postavit desítky kilometrů dálnice ve skále za rok…
    Tohle je zase jen výsměch a facka řidičům…
    …a jestli na to naše firmy nemají, tak ať to prostě nechají stavět někoho ze zahraničí, kdo má zkušenosti (za ty prachy to sfoukne za dva roky a nejspíš i kvalitněji, než naši lepiči záplat z korupcí prolezlých firem…)

  4. Mam pocit, ze je to jen o rozsireni parkoviste na D1.
    Hlavni problem vidim v tzv zklidneni dopravy a pokud ty auta z dalnice nemaji kam odjet, problem se dalsim pruhem nevyresi.

    1. Kdyz se zaspuntuje Brno, zaspuntuje se i dalnice.
      Reseni je vcelku jednoduche, nechat otevrene jen hlavni prujezdni tahy a ostatni odbocky z a na dalnici zavrit, do te doby nez si Brno vyresi za sve vlastni dopravu a kolik je schopno propustit aut.
      Brno nemusi pro svoji vnitrni dopravu pouzivat statni dalnici.
      Brnaci maji i jine cesty nez je dalnice.

      1. Lubomír Harazím

        Naprosto souhlasím ! U Vídeňské a Bratislavské dálnice se ihned za Brnem vybudovali 2 nákupní a zábavní centra. Ty slouží brňanům. Tyto dálnice nemají sloužit brňanům pro nakupování či zábavu !! Dálnice slouží pro tranzit. A když dnes vidím, jaké značky tudy projíždí – Moldavie, Bulharsko, Slovensko až po holandsko, Švédsko, Británii, ale také Litvu, Lotyško a hlavně Polsko….. Tato praxe postavit dálnice jako částečný obchvat města, je hloupý alibismus politiků ale i pracovníků ŘSD a ministerstev dopravy. …. Neboť nadnárodní společnosti využijí dobrého příjezdu ihned za město a polích a loukách postaví nákupní centra a brňáci pak blokují ve špičkách na sjezdech a nájezdech ostatní tranzitující vozidla……. Vytvářejí plíživé kolony, ve kterých se pojíždí s nastartovanými motory a vzniká další zatížení životního prostředí.

  5. Tak jen doufám,že se bude pracovat v nepřetržitém provozu,jinak to budou dělat roky jak slibuje nadpis článku.
    Je s podivem,že v západních zemích se na komunikacích pracuje v noci i o víkendech jen v bývalém východním bloku je to jinak.Ale peníze by chtěli mít jako na západě.

  6. Já do předražené Prahy a Brna nejezdím tak mi to je jedno !!! Já jezdím do Polska na víkendy a nákupy a když jdu za kulturou tak pouze na ty co nevolili tu neschopnou vládu !! To je Jarek Nohavica Tři tygři ,Ortel atd . Jen čekám kdy ti co podepsali antichartu a pak lezli Vaškovi ti bez charakterní zaprodanci do zadku vytvoří anti podpisovou akci na zrušeni těchto stran a hnutí Rajchlovou, SPD ,Šlachy a trikolory ???

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru