2020-ferrari_sf90_stradale
Ferrari SF90 Stradale | Foto: Ferrari

Vývoj automobilů probíhá dlouhé roky. Některé automobilky si celý vývoj dělají samy, jiné spolupracují a jiné se inspirují u konkurence. A u konkurence se asi inspirují i u Lamborghini, protože z jejich továrny vyjíždí Ferrari SF90 Stradale s polepy testovacího vozu.

Lamborghini aktuálně pilně pracuje na nástupci modelu Aventador, který by měl být elektrifikovaný, takže to, že z brány továrny vyjelo Ferrari SF90 Stradale, navíc s paketem Asseto Fiorano, by vlastně nemuselo být tak překvapivé. Je to totiž plug-in hybrid, který v sobě ukrývá kromě benzinového motoru a palivové nádrže i 7,9 kWh baterii.

Přečtěte si také:  Novitec představuje úpravu pro Ferrari SF90 Stradale. Tisíc koní v motoru je nuda, můžete tu mít i zlato

Základem pohonného ústrojí je u Ferrari 3,9litrový přeplňovaný vidlicový osmiválec s 574 kW a 800 Nm. Tomu pomáhají tři elektromotory (dva vpředu a jeden vzadu). Celkem se tak na všechna čtyři kola přes osmistupňovou dvouspojkovou převodovku přenáší 735 kW/1000 koní. Zrychlit z 0 na 100 km/h zvládne SF90 Stradale za pouhých 2,5 sekundy, na dvoustovce je za 6,7 sekundy a maximální rychlost je až 341 km/h. To jsou hodnoty, za které by se nemuselo stydět ani žádné Lamborghini.

To Lamborghini Aventador je vrcholem nabídky, pohání jej aristokratický dvanáctiválec. A i jeho nástupce bude muset být na vrcholu nabídky. Lamborghini před časem slíbilo, že i nástupce Lamborghini Aventador bude supersport s uprostřed umístěným motorem, ale neprozradila, co přesně jej bude pohánět. Měl by to ale být plug-in hybrid, jehož výkon bude rozhodně vyšší než u současného Aventadoru. A inspirací je asi právě i červené Ferrari SF90 Stradale…

Přečtěte si také:  Nové BMW M5 bude plug-in hybrid. Osmiválec mu přesto zůstane

Se spalovacími motory ale Lamborghini nechce úplně skončit, přestože elektromobil také chystá. Před časem to prozradil šéf italské sportovní automobilky Stephan Winkelmann, který vidí v řešení i v syntetickém palivu od Porsche. S tím, že ekologickým problémem nejsou samotné spalovací motory, ale právě palivo, před časem přišla Asociace strojírenského průmyslu (VDMA).

Přidat komentář