Má na svědomí SUV Dacia Bigster, ale další auta už pro rumunskou značku nevytvoří. Designér Alejandro Mesonero-Romanos působil pro Dacii pouze půl roku a pak náhled odešel. Důvod? Přesouvá se do Itálie, kde bude pracovat na modelech Alfy Romeo.
Automobiloví vývojáři nežijí v současnosti, ale v budoucnosti. Jejich myšlení je o pár let dopředu a nejinak je tomu i u designérů. To, co my vidíme dnes, oni vytvářeli už před mnoha lety. Příchod designéra Alejandra Mesonero-Romana do Alfy Romeo proběhl nečekaně a rychle, ale jeho práci uvidíme až za pár let. V italské značce nahrazuje Daniela Calonaciho, který bude dále navrhovat modely značky Jeep pro Evropu.
Alejandro Mesonero-Romanos odešel z Dacie nečekaně, přičemž si ho tam přivedl nový šéf koncernu Renault Luca de Meo. Ten se o odchodu (nyní už bývalého šefdesignéra) vyjádřil v tom smyslu, že ho tento krok zklamal.
Oba dva se totiž znají dlouhá léta, pracovali spolu už v minulosti. Oba dva totiž do francouzského koncernu přišli ze SEATu, kde Alejandro Mesonero-Romanos pracoval už od roku 2011 a španělské značce nalil z designového hlediska do žil úplně novou krev. Kromě posledních dvou generací Leonu stojí i za pátou generací Ibizy, ale také modelů CUPRA Formentor nebo Tavascan, který se na své uvedení teprve chystá. Mimochodem v SEATu působil dokonce i mezi lety 1994 až 2001.
Designovou revoluci bude teď muset provést u Alfy Romeo, stejně jako před lety u SEATu. Koncern Stellantis totiž značce Alfa Romeo věří a chce její velké znovuzrození, k čemuž by měl nový design pomoci. S designem Alfy Romeo by se nakonec měly svézt i značky Lancia a DS Automobiles.