Když už to vypadalo, že by se koronavirová krize mohla blížit ke konci a věci by se snad mohly vracet do původních kolejí, vznikl v Evropě další významný problém. Rusko zaútočilo na Ukrajinu, což způsobilo kromě ztrát na životech a zranění, i finanční a výrobní problémy. Z Ukrajiny se teď do továren automobilek nedostávají potřebné kabelové svazky a ty musejí pozastavovat výrobu.
Kvůli ruskému válečnému útoku musejí automobilky opět zastavovat výrobu, protože mají problém s nedostatkem dílů. Ukrajina je jedním ze zásadních výrobců kabelových svazků, je to navíc velká a důležitá část tamějšího průmyslu. Podle magazínu Automotive News se Ukrajina na dodávkách kabelových svazků pro automobilky v EU podílela znatelnými 7 %. Do Evropy svazky putovaly z celkem 38 továren, v nichž pracovalo na 60 tisíc lidí.
Absence kabelových svazků je podobný problém jako nedostatek chipů, protože to jde ruku v ruce. Dnešní automobily v sobě mají kilometry kabelů, může to být klidně i 5 km.
Kvůli tomu, že kabelové svazky nejsou, už opět musel pozastavit výrobu koncern Volkswagen včetně Škody. Přerušit výrobu budou muset ale i další automobilky. Na příští týden plánuje odstávku ve své továrně v Dingolfingu BMW. Tady se vyrábí například elektrické BMW iX, ale i spousta dalších modelů řad 4, 5, 6, 7 i 8. Přestávku ve výrobě bude mít ovšem i britská továrna v Oxfordu, kde se vyrábí MINI, ale i štýrská továrna na výrobu motorů.