chiron cover 1

Vlastnit supersportovní auto rozhodně není žádná láce. To, co dáte za pořízení, se totiž projeví i v servise. Opravy jsou náročné, složité a tím pádem velmi drahé. Ale prodražit se může i pouhá výměna kol a přezutí pneumatik. Majitelé Bugatti Veyron by mohli vyprávět

V případě Veyronu se ale při placení faktur opravdu prohnuli. Vždyť třeba jen pouhá roční prohlídka v servisu vyšla na v přepočtu více než půl milionu korun, a právě za zmiňované přezutí pneumatik majitelé platili přibližně od 600 do 900 tisíc korun. Podle výrobce navíc bylo předepsáno přezouvat každých 4000 kilometrů. Aby toho nebylo, každá třetí výměna pneumatik si vyžádala nové disky, protože byly vyrobeny ze speciálních slitin.

Jenže zákazníkům značky se takové cifry nelíbí, čemuž se ostatně nedivíme. U modelu Chiron ale pneuservis zlevní, prozradil to pro magazín CarBuzz Martin Grabowski, hlavní inženýr u Bugatti, prozradil, že Chiron dostal “normální” kola, která prý bez problémů vydrží opakované přezouvání. Zároveň s tím jedním dechem dodal, že delší životnost budou mít také pneumatiky. Chiron totiž dostal “normální” ráfky s klasickou geometrií, Veyron měl speciální disky nejen materiálem, ale také konstrukcí s poměrně agresivní geometrií. Životnost kol na novém modelu Bugatti je prý stejně dlouhá jako životnost samotného automobilu.

V případě Veyronu navíc bylo třeba při přezouvání speciálního nářadí a techniky Bugatti. Vůz tak bylo nutné odvézt do autorizovaného servisu, který například v České republice není ani jeden. Naproti tomu Chiron prý přezuje jakýkoliv lepší a moderně vybavený pneuservis i bez speciálních přípravků a nářadí, které byly třeba na jeho předchůdce.