Automobilka Volvo Cars předvede ve svém stánku Volvo Cars Heritage na výstavě Techno Classica, která se koná ve dnech 21. až 25. března v německém Essenu, Volvo P1800 S z roku 1967, které v televizním seriálu „The Saint“ vlastnil Sir Roger Moore. Bude to vůbec poprvé, kdy bude na evropské výstavě klasických automobilů možné tento vůz vidět.
Vůz Rogera Moora byl vyroben ve švédské továrně Torslanda automobilky Volvo v listopadu roku 1966. Zmíněné Volvo P1800 S v bílém odstínu Polar White je vybaveno koly Minilite v původním provedení se „zkosenými“ paprsky, mlhovými světly Hella a dřevěným volantem Volvo. Uvnitř vozu se zachovalo několik prvků z natáčení seriálu „The Saint“. Mezi ty patří teploměr na palubní desce a samostatný větrák kabiny využívaný k osvěžení herců během natáčení ve studiu.
Podle dokumentů je prvním registrovaným majitelem slavného vozu P1800 S Sir Roger Moore. Londýnské registrační značky s číslem NUV 648E byly vydány 20. ledna 1967. O dva týdny později podepsal Moore registrační dokumenty, které byly od té doby součástí vozu.
Na výstavě Techno Classica bude Mooreův vůz zaparkován po boku dalšího Volva P1800. Jedná se o dokonale zachovalý vůz z roku 1967 patřící Håkanovi Samuelssonovi, prezidentovi a generálnímu řediteli automobilky Volvo Cars. Samuelssonův klasický model je lakován v neobvyklém světle zeleném odstínu, přičemž jde o jeden z nejhezčích vozů P1800, které se v Evropě vyskytují.
„The Saint s Rogerem Moorem byl v šedesátých letech mým oblíbeným seriálem a od té doby jsem toužil mít své vlastní P1800,“ svěřil se Samuelsson. „Jedná se o vůbec největší legendu v historii automobilky Volvo a také o skvělý příklad skandinávského designu.“
V seriálu „The Saint“ se vůz objevil s proslulou registrační značkou „ST 1“, přičemž debutoval v epizodě „A Double in Diamonds“ (Kárová dvojka) natočené v únoru 1967. Od té chvíle se stal charakteristickým dopravním prostředkem Simona Templara až do skončení seriálu v roce 1969.
Moore poté prodal vůz herci Martinovi Bensonovi, který hrál Mr. Solo v bondovce „Goldfinger“ z roku 1964. Pak se u něj vystřídalo několik majitelů až byl nakonec po roce 2000 pečlivě zrenovován a vrácen téměř do původního stavu.
„Automobilka Volvo Cars před několika lety tento vůz koupila a nyní ho můžeme s radostí předvést na výstavě Techno Classica. Je to unikátní vůz s pozoruhodnou historií,” uvedl Per-Åke Fröberg, ředitel oddělení Volvo Cars Heritage.
Společnost Volvo Cars bude letos dále vystavovat: speciální prototyp 1800 ES z roku 1968, který byl postaven italským výrobcem karoserií a designérem Pietrem Frua; nerenovovaný model 1800 ES v oranžovém odstínu z roku 1973, který nikdy nevyjel na silnici; extrémně vzácný kabriolet 1800 Volvoville z roku 1966, kterého se vyrobilo pouhých 30 kusů; a jeden z prvních modelů P1800 z roku 1961, který byl náhodně objeven na zapomenutém místě.
Ve stánku automobilky Volvo nebude chybět ani náhled do budoucnosti, kterou zde bude zastupovat nové Volvo XC40 představující první příspěvek švédské automobilky do segmentu malých prémiových SUV. Volvo XC40 uvedené v září 2017 je mezi zájemci o nový vůz nesmírně populární, o čemž svědčí i fakt, že počet globálních objednávek již přesáhl 20 000.