Volkswagen výrazně vylepšil modelovou řadu Golf novým informačním a zábavním systémem, novým softwarem, novým designem a novými pohony. A nyní zahajuje v České republice předprodej největší ikony této modelové řady, modernizovaného modelu Golf GTI. Originálu mezi sportovními kompaktními vozy. Nové GTI s výkonem 195 kW/265 koní je nyní o 20 koní výkonnější než jeho předchůdce.
Zvenku je rozpoznatelný mimo jiné podle nové přední partie s rovněž novými LED světlomety a osvětleným logem Volkswagen, nově koncipovaných zadních LED světel a nových 19“ kol „Queenstown“ z lehké slitiny. V interiéru přesvědčí sportovní vůz pro každodenní provoz nově vyvinutými informačními a zábavními systémy, které lze intuitivně ovládat vizuálně samostatným dotykovým displejem nebo novým hlasovým asistentem IDA s integrovaným chatbotem „ChatGPT“. Zákazníci si již mohou nový Golf GTI, který je sériově vybaven 7stupňovou dvouspojkovou převodovkou (DSG), konfigurovat a objednávat za ceny začínající od 1 044 900 Kč.
Volkswagen kromě toho o tomto víkendu představí ve světové premiéře nový model Golf GTI Clubsport v rámci legendárního vytrvalostního závodu 24 h Nürburgringu.
Pohon GTI
Srdcem modelu Golf GTI je motor – a ten je nyní ještě výkonnější. Nový evoluční stupeň přeplňovaného čtyřválce 2.0 TSI poskytuje již od 1600 ot./min – a tedy od velmi nízkých otáček – maximální točivý moment 370 Nm, který je přenášen na kola přední nápravy vybavené diferenciálem s elektronicky řízenou svorností. Tato hnací síla je nyní k dispozici až do 4590 ot./min, a tedy v ještě širším pásmu otáček. Motor GTI dosahuje nejvyššího výkonu 195 kW/265 koní od 5250 do 6500 ot./min. Díky rychle řadící 7stupňové převodovce DSG jsou přední kola i při řazení poháněna prakticky bez přerušování přenosu hnací síly.
Řidič může řadit také manuálně prostřednictvím páček na multifunkčním volantu. GTI zvládne klasický sprint na 100 km/h za 5,9 sekundy, a tedy poprvé za méně než šest sekund. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.
Exteriér GTI
Volkswagen dodal designu své sportovní ikony ještě ostřejší rysy. Nově navržena byla přední partie s rovněž novými LED Plus světlomety. Společně s osvětleným logem Volkswagen tak vznikl výrazný světelný design. Dále je Golf GTI vybaven novou generací „světlometů IQ.LIGHT LED Matrix“, která nabízí vysoce výkonná dálková světla, jejichž dosah je o 15 procent delší než u předchůdce. Golf GTI se sériovou výbavou opouští brány výrobního závodu ve Wolfsburgu na 17“ kolech „Richmond“ z lehké slitiny. Úpravy exteriéru zahrnují rovněž nově koncipované zadní LED světla. Golf GTI je rozpoznatelný také podle označení GTI na dveřích kufru a výfukové soustavy se dvěma větvemi, které ústí do jedné chromované koncovky na pravé i levé straně vozu.
Interiér GTI
V interiéru se Golf GTI vyznačuje vrcholnou verzí sportovních sedadel s integrovanými opěrkami hlavy a čalouněním s károvaným vzorem, který je pro GTI typický. Charakter modelu GTI umocňuje červené prošívání na sedadlech, středové loketní opěrce, koberečcích a multifunkčním sportovním koženém volantu.
Exkluzivním atributem modelu Golf GTI je funkce tlačítka „Engine Start-Stop“, které po otevření dveří pulzuje červeným světlem, dokud nedojde k nastartování přeplňovaného motoru. Součástí sériové výbavy jsou také kryty pedálů z kartáčované ušlechtilé oceli spolu s černým čalouněním stropu a zdokonaleným panelem digitálních sdružených přístrojů „Digital Cockpit Pro“. Nové informační a zábavní systémy se samostatným dotykovým 12,9“ displejem umožňují intuitivní ovládání. Sériově se dodává informační a zábavní systém „Ready 2 Discover“, který lze dodatečně rozšířit o navigační systém, zatímco na přání je k dispozici systém „Discover“ včetně navigační funkce. Nově vyvinuty byly navíc také osvětlené dotykové posuvníky pro ovládání automatické klimatizace a hlasitosti audiosystému a hlasový asistent IDA, který při vyhledávání odpovědí na otázky využívá software „ChatGPT“ založený na umělé inteligenci.
Pozornost fanoušků sportovních modelů GTI se nyní upírá také k nadcházejícímu víkendu, během něhož se uskuteční legendární vytrvalostní závod 24 h Nürburgringu. Závodní debut v něm zažije „Golf GTI Clubsport 24 h” s výkonem 256 kW/348 koní, jehož startovní číslo 50 odkazuje na 50. výročí úspěšného modelu Golf. Jubileum připomenou také tři klasické vozy Golf, které se zúčastní tříhodinového závodu ADAC 24 h Classic.
Již v pátek odpoledne bude před více než 200 000 fanoušky motoristického sportu na Nürburgringu ve světové premiéře představen nový Golf GTI Clubsport, s 221 kW/300 koní nejvýkonnější sériově vyráběný Golf s pohonem předních kol. Mezi highlighty nového modelu Golf GTI Clubsport patří ještě ostřejší design, vylepšený podvozek a nový informační a zábavní systém.