Volkswagen zachvátila horečka jménem elektromobilita už před několika měsíci, kdy na nás začal chrlit různé koncepty, které ukazovaly, kam se značka bude v budoucnu ubírat. Mnoho vody neuplynulo a už tu máme první reálný výsledek těchto smělých elektrických plánů s názvem ID.3.
A nemyslete si, že jde o produkt, který se českému trhu obloukem vyhne. Právě naopak. I české zastoupení značky na novinku přijímá předobjednávky. Volkswagen se totiž s tímto modelem rozhodl jít cestou, kterou vyšlapala Tesla. Nový elektromobil ještě oficiálně neprodává, v tuto chvíli se teprve spouští výroba, ale už na něj přijímá předobjednávky. Český rezervační poplatek je 25 000 Kč, ovšem po jeho zaplacení si budete na svůj nový elektromobil muset počkat minimálně do jara příštího roku. Zálohu můžete složit třeba hned teď, ale auto si budete moci nakonfigurovat až na podzim.
Volkswagen I.D. BUGGY posouvá myšlenku legendárních plážových bugin do věku elektrické mobility
Volkswagen tvrdí, že se s ID.3 vrací tak trochu ke kořenům, protože novinka má být cenově dostupným, tedy lidovým elektromobilem. Základní cena auta by neměla přesáhnout 30 000 eur, tedy asi 770 000 Kč. Ovšem, jak už to tak bývá, právě ta hned od začátku k dispozici nebude. Volkswagen prodeje odstartuje s úvodní edicí s označením 1ST, která by podle dostupných informací měla vyjít na 40 000 eur, tedy 1 030 000 Kč. Ta bude ale obsahovat jen 30 kusů a Volkswagen předpokládá, že bude vyprodána ještě dřív, než vůbec spustí první objednávky.
1ST bude takovou zlatou střední cestou. Nabídne baterii s kapacitou 58 kWh s reálným dojezdem mezi 300 a 430 km. Záleží na aktuálních podmínkách provozu, počasí nebo třeba obsazenosti auta. Volkswagen s touto verzí prodeje začal hlavně proto, že předpokládá, že tato verze bude u zákazníků nejžádanější. Ovšem pro ty, kteří takový dojezd nepotřebují, automobilka později představí verzi s baterií o kapacitě 45 kWh, jejíž dojezd bude maximálně 330 km. Chystá se ale i nejsilnější verze s baterií o kapacitě 77 kWh, která by dle norem WLTP měla zvládnout ujet až 550 km. Cenu této vrcholné verze ale zatím Volkswagen nezveřejnil.
K novému elektromobilu Volkswagen zákazníkům přidá také bezplatné dobíjení a to až na dobu jednoho roku, přičemž limit VW stanovil na 2000 kWh a nestanovil požadavek na využití konkrétní nabíjecí stanice. Zákazníci tak budou moci využívat veškerých dobíjecích veřejných stanic, tak také sítě Ionity. Pokud bude ID.3 připojeno ke stanici o výkonu 100 kW, pak k dobití baterií na dojezd asi 280 km bude stačit zhruba půl hodiny.