Volkswagen Multivan patří mezi největší automobilové ikony současnosti. Nyní nastal čas začít psát další kapitolu tohoto úspěšného příběhu a to. se zcela novým Multivanem. Volkswagen Užitkové vozy oslaví jeho světovou premiéru již v červnu. První skici již nyní naznačují, jak bude příští Multivan vypadat. Šéfdesignér Albert Kirzinger k tomu říká: „Nový Multivan v sobě nese nezaměnitelné geny nejznámějšího designu MPV na světě.“
Značka Volkswagen Užitkové vozy se rozhodla vytvořit Multivan, který je zcela nový od podlahy až po střechu. Jeden z nejflexibilnějších a nejoriginálnějších automobilových konceptů na trhu se tak může pochlubit novou konstrukcí i vzhledem.
Současně se však v designu nové generace Multivanu zásadním způsobem projevuje DNA jeho slavných předchůdců: „Nezaměnitelný charakter této ikony jsme posunuli o velký krok dál, a přesto jsme zachovali věrnost typickým znakům vozů Bulli. Například horizontální charakterovou linií po obvodu karoserie modelu záměrně odkazujeme na T3,“ říká Kirzinger. Monolitický design karoserie je také vzpomínkou na první generaci Multivanu, která debutovala před více než 35 lety.
Nový Multivan navíc přejímá stylistický prvek modelu T4, druhé generace Multivanu, která měla pod čelním oknem výrazně dopředu protaženou kapotu motoru. Šéfdesignér Kirzinger k tomu říká: „DNA bohaté historie ‚Transporteru‘ žije dál. Ve zcela novém Multivanu, který je na první pohled typickým Bulli. S charakterním, sympatickým pohledem a čistým, nadčasovým designem.“
V krátkém videu vysvětluje Albert Kirzinger zásadní designové prvky Multivanu.
Pátá generace až sedmimístného Multivanu vychází poprvé z modulární platformy MQB pro modely s motorem uloženým vpředu napříč. S tím souvisí prodloužení rozvoru náprav a vytvoření výrazných proporcí.
Nový Multivan je kromě toho širší a současně se zvětšil i jeho rozchod kol. Tým Alberta Kirzingera dal novému Multivanu do vínku také o trochu nižší výšku. Výsledné proporce vytvářejí působivý celkový vzhled, z něhož vyzařuje síla. Designéři navíc dosáhli velkého pokroku v oblasti aerodynamiky. Cílem byla nižší spotřeba paliva a delší dojezd.
Já bych řekl že nese hlavně prvky renoul espace.
Renault pardon oprava pravoposu