Tomu se říká buď ironie nebo karma. Ať to nebo to, jde o vcelku vtipnou historku, která má ale docela smutné pozadí. Celé to začalo tím, že Volkswagen už měl plné zuby těch tolik sešněrovaných pravidel ohledně automobilových reklam, které bývají kvůli tomu často zakazovány. Důvod je prostý, většinou totiž podle úředníků nabádají k nebezpečné a nezodpovědné jízdě a něco takového přece není možné. Z tohoto důvodu skončily třeba ve Velké Británii reklamy na Toyotu GT86, kterou najdete zde, či na Volkswagen Golf, kterou zase tady.

Podobný názor na všechny tyto zákazy má nejspíš i Volkswagen, který se rozhodl natočit reklamu na model Amarok, která si z nich utahuje. Ačkoliv při natáčení nebezpečných scén použili modely, a navíc je jasné, že jde jen o ironii, dopadlo to tak, jak muselo. Jejich parodie na zákazy byla zakázána. Stalo se tak v Austrálii, kde nejspíš přijali podobně tvrdá pravidla, jako ve Velké Británii.

Podle australských úřadů je ale tato reklama velmi závadná a mohla by lidem ukazovat, že v autě se dá taky bavit a řízení si užívat. A to je v dnešním uniformním světě prostě nepřijatelné. No, to si myslíme my, reálně vysvětlení je umírněnější. Podle úřadu pro dohled nad reklamou není možné řidičům ukazovat předjíždění mimo silnici nebo nebezpečnou jízdu v terénu. A vůbec nikoho nezajímalo, že většina záběrů byla natočena pomocí počítače.

Volkswagen se ale nenechal odradit. Rozhodnutí úřadů přijal, ale nehodlá se s ním smířit. Během několika málo dnů prý světu ukáže upravenou verzi reklamy, kterou už úřady nezakáží. A my mu držíme palce!