Jak je mi Velká Británie velmi sympatická a Londýn patří k mým nejoblíbenějším městům, tak tamější úřady opravdu nechápu. Nebo spíše nechápu tu paniku kolem reklam na auta, která prý mohou podněcovat k rychlé nebo nebezpečné jízdě. Copak jsou lidé, řidiči, úplně nesvéprávní debilové? A není možné, že mladé řidiče, o které mají úřady strach, budou k nebezpečné jízdě nabádat spíše hollywoodské filmy? Moc dobře si pamatuje, jak vypadá odjezd některých „řidičů“ z kina po filmu Rychle a zběsile…

Ale asi je potřeba občas vykazovat nějakou činnost a takové zakázání reklamy je to nejrychlejší a nejjednodušší. Vzpomínáte třeba na tyto zakázané reklamy na: Toyotu GT86, Alpine A110 nebo Audi R8? Všechno to jsou sportovní auta, u kterých se ta tolik nenáviděná rychlost tak nějak předpokládá. Nově se ovšem zákaz snesl i na docela obyčejný Volkswagen Polo.

Britské úřady zakázaly reklamu, kterou znáte i od nás. Hlavním hrdinou je lehce nešikovný syn, který jednoho dne sedne za volant nového Volkswagenu Polo. Díky armádě jízdních asistentů zachrání auto jeho nepozornost a to tak nesrazí jednu nezodpovědnou chodkyni. Podle mého jde o naprosto nevinný spot, který má nápad i kapku humoru.

Jenomže pro britské úřady to tak jednoznačné není. Podle nich spot porušil reklamní kodex, protože nabádá k nezodpovědné jízdě, při které nemusí být řidič nijak opatrný, protože má právě ty bezpečnostní asistenty. Jsou to právě úřady, které výrobce tlačí do toho, aby do aut dávali čím dál tím víc asistentů. A pak na ne zakáží reklamu…