Někdo říká, že dodávky jsou nudné, obyčejné a že z nich nikdy nejde vydolovat nějaký zajímavý výkon. Ovšem když jste dost šikovní a když máte dost času a peněz, dá se i z obyčejného Volkswagenu dostat výkon hodný superauta.
A právě Volkswagen T5 z přiložených videí je toho jasným důkazem. Majitel se rozhodl, že ho zkříží s vzdáleným koncernovým příbuzným v podobě Audi RS 4, což sice zní trošku šíleně, ale výsledek je fenomenální!
Pod přední kapotu tohoto Volkswagenu se tak nastěhoval výkonný motor V8 FSI o objemu 4,2 litru z Audi RS 4 generace B7, jehož sériový výkon je 435 koní a točivý moment 476 Nm. Už to je zatraceně hodně na jeden Transporter. A tak ho znáte i od nás z tři roky starého článku. Ovšem tvůrce této přestavby, jejíž součástí je mimochodem i pohon všech kol quattro, se rozhodl, že to není dost. Po čase ho těch více než 400 koní prostě začalo nudit. A tak se rozhodl, že to chce změnu.
Volkswagen T5 s osmiválcem: tak trochu jiná Audi RS4 – foto + video
Ta proběhla i na podvozku, když vsadil na vzduchový podvozek Airlfit Performance V2, díky němuž se umí tahle dodávka doslova a do písmene plazit po zemi. Ovšem, jak už jsme naznačili, změny proběhly i v motorovém prostoru. Tam zůstal sice původní motor, ovšem díky zástavbě dvojice velkých turbodmychadel vzrostl výkon na 745 koní. A to už je opravdu hodně! To dokazuje i čas, který tato T5 potřebuje ke zdolání sprintu na čtvrt míle. Zabere to jen 12 sekund! A to je na auto s tak vysokou karoserií a rozhodně ne ideální aerodynamikou zatraceně dobré.
Upřímně to podle nás trochu kazí ta tuningová kola DAMNRAW Forged, ale chápeme, že každý má jiný vkus. Naopak kvitujeme přítomnost velkých brzd z Audi RS6, které tu porci výkonu v případě potřeby jistě zvládnou ukočírovat.