V posledních letech to některé automobilky s dotykovými obrazovkami dohnaly až do extrému. Přestože se stále více mluví o škodlivosti používání mobilu za volantem, dotykové displeje v palubních deskách vyžadují stejně, mnohdy i více pozornosti. Jen vypnutí otravných asistentů nebo nastavení teploty klimatizace často vyžaduje složité klikání v menu infotainmentu. I Volkswagen takřka zcela zrušil všechna tlačítka a už řadu let za to schytává jednu kritiku za druhou. Zdá se, že všechny ty naštvané hlasy zákazníků začínají dopadat na úrodnou půdu. Volkswagen totiž fyzická tlačítka vrací zpět do hry!
To, že automobilka vrátí některá fyzická tlačítka, už potvrdil přímo šéf designu značky Andreas Mindt. Ten v rozhovoru pro Autocar řekl, že většina základních, ale zároveň klíčových funkcí dostane opět fyzické ovladače. A to počínaje modelem ID.2.
Mindt také přesně vyjmenoval, o jaké funkce půjde. Brzy tedy budeme jednodušeji ovládat výstražná světla, hlasitost multimédií i klimatizaci (přesněji ventilátor a teplotu pro každou stranu auta). „Už jsme to pochopili, v každém autě, které od nynějška vyrobíme, budou mít tyto funkce klasické tlačítko,“ řekl Andreas Mindt v rozhovoru a dodal: „Už nikdy tu chybu neuděláme, na volantu opravdu budou klasická tlačítka. Máme zpětnou vazbu, a to je to, co zákazníci chtějí. Už tedy žádné tápání a upřímně řečeno, jsou to auta, ne telefony.“
Neznamená to ale, že řada dalších funkcí auta nebude ovládána dotykem přes displeje. „Jsou oblasti, u kterých je potřeba zajistit opravdu spoustu funkcí. Takže obrazovka bude dost velká a bude ukrývat opravdu hodně obsahu a funkcí. Ale pět hlavních věcí bude vždy ve formě fyzických ovladačů,“ řekl také v rozhovoru.