Teprve nedávno světem prolétla informace o tom, že značka Bugatti možná už dále nebude součástí koncernu Volkswagen. A jak se v posledních dnech ukazuje, kromě Bugatti by se to mohlo týkat také motocyklové Ducati, kterou vlastní Audi, a Lamborghini.

Do koncernu Volkswagen totiž extrémně zasahuje elektromobilita a hlavně současná ekonomická krize vyvolaná pandemií koronaviru. Lidé auta tolik nekupují, takže spousta automobilek přemýšlí, kde ušetřit a jak své produkty udělat rentabilnější. A receptem koncernu Volkswagen je, zdá se, osekání majetku, tedy počtu značek.

Přečtěte si také:  Test Volkswagen Multivan T6.1 2.0 TDI 110 kW DSG (2020)

Jistě víte, že (nejen) celý koncern Volkswagen vzájemně sdílí techniku nebo celé platformy. Co se osvědčí u jednoho modelu, funguje následně i pro několik dalších. A je jedno, jestli mluvíme o modelech se spalovacím motorem nebo o současných nebo chystaných elektromobilech. Platí jednoduché pravidlo: různé koncernové modely, stejné platformy a stejné zpracování. Jak to ale uplatnit pro značky jako Bugatti a Lamborghini? Obzvlášť, pokud mluvíme o více či méně nutné elektrifikaci.

Koncern Volkswagen chce navíc v rámci chystané strategie zvýšit svou hodnotu a to až o 200 miliard eur. A to se může povést nejspíš opravdu jen s pomocí prodeje některých značek. Ve hře je ale podle agentury Reuters ještě restrukturalizace celé firmy. Nicméně právě agentura Reuters a třeba i magazín Carscoops sází hlavně na ten prodej.

Volkswagen prý uvažuje o prodeji značky Bugatti chorvatskému specialistovi na elektromobilitu Rimac

To hlavně z důvodu, že obdržela zprávu od dvou nejmenovaných vedoucích pracovníků koncernu, podle nichž právě v těchto dnech koncern zjišťuje, jestli vůbec má finanční zdroje na vývoj úplně nových elektrických platforem pro výše zmíněné značky. Zároveň prý musí zjistit také to, jak najít tyto zdroje a zároveň stále investovat miliardy eur do vývoje a elektrifikace současné modelové nabídky. A to je zatraceně těžký úkol.

Navíc ani jedna z těchto tří značek nemá fanoušky, majitele či potenciální zákazníky, kteří by byli elektrifikaci nějak výrazně nakloněni. Volkswagen prý proto není přesvědčen o tom, že má tedy cenu do takové elektrifikace, která je v rámci současných nařízení EU prostě nutná, investovat peníze, které se vůbec nemusejí vrátit. Lamborghini se sice prodejně vzpamatovalo, především díky SUV Urus, ale třeba Bugatti prodalo v roce 2019 po celém světě 82 aut. To je sice hodně na takovou super úzkoprofilovou značku, ale málo na tak velké investice do vývoje.

Přečtěte si také:  Na prodej je jediný kus "hatchbacku" Nissan Skyline GT-R “Speed Wagon”

Generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess se k tomuto odmítl vyjádřit, ale v rozhovoru pro agenturu Reuters uznal, že změny právě kvůli elektromobilitě přijít musejí. Konkrétně řekl: „Naše portfolio značek musí být porovnáno s novými požadavky trhu, tedy elektrifikací, digitalizací a konektivitou. Každá značka si musí najít své místo.“