Teprve nedávno světem prolétla informace o tom, že značka Bugatti možná už dále nebude součástí koncernu Volkswagen. A jak se v posledních dnech ukazuje, kromě Bugatti by se to mohlo týkat také motocyklové Ducati, kterou vlastní Audi, a Lamborghini.
Do koncernu Volkswagen totiž extrémně zasahuje elektromobilita a hlavně současná ekonomická krize vyvolaná pandemií koronaviru. Lidé auta tolik nekupují, takže spousta automobilek přemýšlí, kde ušetřit a jak své produkty udělat rentabilnější. A receptem koncernu Volkswagen je, zdá se, osekání majetku, tedy počtu značek.
Jistě víte, že (nejen) celý koncern Volkswagen vzájemně sdílí techniku nebo celé platformy. Co se osvědčí u jednoho modelu, funguje následně i pro několik dalších. A je jedno, jestli mluvíme o modelech se spalovacím motorem nebo o současných nebo chystaných elektromobilech. Platí jednoduché pravidlo: různé koncernové modely, stejné platformy a stejné zpracování. Jak to ale uplatnit pro značky jako Bugatti a Lamborghini? Obzvlášť, pokud mluvíme o více či méně nutné elektrifikaci.
Koncern Volkswagen chce navíc v rámci chystané strategie zvýšit svou hodnotu a to až o 200 miliard eur. A to se může povést nejspíš opravdu jen s pomocí prodeje některých značek. Ve hře je ale podle agentury Reuters ještě restrukturalizace celé firmy. Nicméně právě agentura Reuters a třeba i magazín Carscoops sází hlavně na ten prodej.
Volkswagen prý uvažuje o prodeji značky Bugatti chorvatskému specialistovi na elektromobilitu Rimac
To hlavně z důvodu, že obdržela zprávu od dvou nejmenovaných vedoucích pracovníků koncernu, podle nichž právě v těchto dnech koncern zjišťuje, jestli vůbec má finanční zdroje na vývoj úplně nových elektrických platforem pro výše zmíněné značky. Zároveň prý musí zjistit také to, jak najít tyto zdroje a zároveň stále investovat miliardy eur do vývoje a elektrifikace současné modelové nabídky. A to je zatraceně těžký úkol.
Navíc ani jedna z těchto tří značek nemá fanoušky, majitele či potenciální zákazníky, kteří by byli elektrifikaci nějak výrazně nakloněni. Volkswagen prý proto není přesvědčen o tom, že má tedy cenu do takové elektrifikace, která je v rámci současných nařízení EU prostě nutná, investovat peníze, které se vůbec nemusejí vrátit. Lamborghini se sice prodejně vzpamatovalo, především díky SUV Urus, ale třeba Bugatti prodalo v roce 2019 po celém světě 82 aut. To je sice hodně na takovou super úzkoprofilovou značku, ale málo na tak velké investice do vývoje.
Generální ředitel koncernu Volkswagen Herbert Diess se k tomuto odmítl vyjádřit, ale v rozhovoru pro agenturu Reuters uznal, že změny právě kvůli elektromobilitě přijít musejí. Konkrétně řekl: „Naše portfolio značek musí být porovnáno s novými požadavky trhu, tedy elektrifikací, digitalizací a konektivitou. Každá značka si musí najít své místo.“