Volkswagen ID.R svým vzhledem vždy vzbuzoval pozornost. Sytý odstín červené nyní posune elektrickou mobilitu na vrchol i po vizuální stránce, protože Volkswagen ID.R se pokusí o rekord na úbočí hory Tianmen Mountain v Číně ve speciálním barevném designu. Výhradně elektricky poháněný prototyp s výkonem 500 kW (680 k) bude v Číně usilovat o pátý rekord, další milník v tomto projektu, v červené barvě. Elektrická ofenziva značky Volkswagen je v širokém měřítku realizována také na důležitém čínském trhu. ID.R, závodní průkopník rodiny ID., která bude v Říši středu uvedena do prodeje v roce 2020, zaútočí v září na 99 ostrých zatáček horské silnice Tianmen Shan Big Gate Road.
Přibližně deset kilometrů dlouhá silnice, vinoucí se vzhůru k „Bráně do nebes“ ve velmi ostrých zatáčkách propojených krátkými rovinkami, je považována za jednu z nejnáročnějších horských silnic na světě – a navíc je obklopena dechberoucí krajinou, která každý rok přiláká do tohoto regionu miliony turistů. Velkou výzvu odráží také zdaleka viditelné logo nyní červeného závodního vozu ID.R. Stylizovaná silueta hory Tianmen Mountain a 99 zatáček je doplněna mottem „Race the Future“ – volně přeloženo „Závodním tempem do budoucnosti“.
„Průkopnický ID.R je tváří naší rodiny výhradně elektricky poháněných modelů ID., které budou v Číně představovány od roku 2020,“ říká Dr. Stephan Wöllenstein, člen představenstva značky Volkswagen osobní vozy a předseda představenstva značky Volkswagen osobní vozy v Číně. „Jsem přesvědčen o tom, že jsme pro ‚čínskou výzvu‘, jíž bude ID.R čelit v září, navrhli neobyčejný barevný design. Volkswagen potvrzuje dosahováním rekordů svou vášeň pro elektromobilitu a také prokazuje výkonnost elektrického pohonu za nejrůznějších podmínek. ID.R je prvním členem rodiny ID., který pojede po čínských silnicích.“
Světle šedá, modrá, červená – každá barva symbolizuje jeden milník
Volkswagen ID.R se již zapsal do historie motoristického sportu a elektromobility. V červnu 2018 stanovil na Pikes Peaku v Coloradu (USA) nový – a dodnes nepřekonaný – historický rekord. V legendárním „závodě do oblak“ přitom překonal do té doby platný, vynikající rekordní čas, jehož držitelem byl prototyp s konvenčním spalovacím motorem, o celých 16 sekund. O několik týdnů později vylepšil ID.R rekord v kategorii elektromobilů na prestižním Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Symbolem těchto prvních úspěšných a na celém světě velmi respektovaných rekordů je světle šedá barva, která byla v té době komunikační barvou rodiny ID.
7.57,148: To je nový absolutní rekord na Pikes Peak, zajel ho elektrický Volkswagen
O jedenáct měsíců později přepsal ID.R rekord pro elektromobily i na proslulé a obávané Severní smyčce Nürburgringu, a to o 40 sekund. Jednalo se tedy o výrazné vylepšení do té doby nejlepšího času. ID.R se tím znovu zapsal do historie motoristického sportu.
Jen o několik týdnů později stanovil nový rekord na Festivalu rychlosti v Goodwoodu – byl rychlejší než Formule 1 a překonal 20 let platný nejlepší čas. Nepřehlédnutelnou barvou těchto úspěšných pokusů o rekord byla modrá, která tvoří spojení s elektromobily značky i s partnerskou společností Volkswagen R GmbH.
Volkswagen ID.R překonal rekord na trati závodu v Goodwoodu. Ale co ten zvuk?
Na úbočí hory Tianmen Mountain sehraje Volkswagen se závodním vozem ID.R průkopnickou roli při pokusu etablovat rekord v legendárních 99 zatáčkách k „Bráně do nebes“ – v červené signální barvě. „Doufáme, že se Tianmen stane v rámci ‚čínské výzvy ID.R‘ místem pro další zdokonalení elektromobilů a dosažení nových dimenzí,“ říká Dr. Stephan Wöllenstein.
Range Rover Sport SVR nadělil na Tianmen road během 99 zatáček Ferrari 458 Italia téměř 40 sekund