volkswagen_golf_r32-mk5

Volkswagen Golf existoval i s 500koňovým desetiválcem. Existuje jeho funkční prototyp

Autor: Radim Plachý - Zdroj: The Intercooler - Foto: Volkswaagen - 10. 4. 2023


Golf je pro Volkswagen velmi důležitým modelem, vždyť jde o jeho bestseller. Jako takový nabízí opravdu spoustu variant, od ekologických až po sportovní. V páté generaci vznikl i prototyp Golfu s desetiválcovým motorem s 500 koňmi. Na veřejnost se ale nakonec nikdy nedostal.

Volkswagen Golf si ještě i dnes můžeme pořídit jako sportovní provedení, nabízejí se verze Golf GTI a Golf R (a ještě naftové GTD a plug-in hybridní GTE) Ty pohání dvoulitrový čtyřválec s turbodmychadlem s 245 koňmi, respektive s 320 koňmi. Ve třetí, čtvrté i páté generaci ale mohl mít Golf pod kapotou i šestiválce. Zatímco ve třetí generaci to byl motor 2.8 VR6, v následujících dvou to byl motor 3.2 VR6 ve sportovních verzích R32.

Přečtěte si také:  Porsche 911 mohlo mít 4 turbodmychadla, vznikl i prototyp. Porsche to nakonec smetlo ze stolu

V páté generaci Golfu se ale děly velké věci, protože ho Volkswagen využil pro hodně zajímavé projekty. V roce 2017 totiž v rámci srazu GTI Treffen představil u rakouského jezera Wörthersee koncept 650koňového dvanáctiválcového Volkswagen Golf GTI W12-650, který vznikl už v roce 2007. Nebyl to ovšem jediný podobný koncept, je tu totiž ještě jeden, se kterém se německý výrobce nikdy nepochlubil.

Volkswagen prozradil své plány. Žádný nový spalovací motor od roku 2025, čistá elektromobilita od 2033

V rozhovoru pro magazín The Intercooler to prozradil Marcos Marques, projektový manažer eFuels v Porsche. Volkswagen Golf páté generace postavila prý automobilka i s vidlicovým desetiválcem a s pohonem všech kol. Zajímavostí je, že přestože jde o velký motor, byl stejně jako všechny ostatní v Golfu namontovaný vpředu napříč, na rozdíl od Audi R8 a Lamborghini Gallardo, odkud pocházel, a kde byl vzadu podélně.

Marcos Marques nebyl do tohoto projektu přímo zapojen, ale podle něj vznikl projekt v době, kdy chtěl Volkswagen vstoupit do Formule 1. Motor měl kolem 500 koní a točil až 8200 ot./min. Proč Volkswagen auto nikdy neukázal, je otázka.

Přečtěte si také:  Audi R8 mohlo mít pětiválec a manuální převodovku a pohon jen zadních kol

Nebyl to poslední koncept, který se do výroby nedostal. V roce 2014 to byl také Volkswagen Golf R400, který byl postaven na šesté generaci Golfu. Jeho čtyřválcový dvoulitr byl tehdy vyladěn na 400 koní.

Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *