Volkswagen čeká velké šetření. Aut se prodává málo a výdaje jsou příliš vysoké

Autor: Anina Russová - Zdroj a foto: Volkswagen - 17. 7. 2023


Koncern Volkswagen patří k největším na světě, to ale neznamená, že by se velmi snadno nemohl dostat do finančních potíží. Dnešní doba takovým problémům bohužel sama nahrává, a tak je na čase začít šetřit. A to rychle a hodně. Generální ředitel Thomas Schäfer dokonce současnou situaci přirovnal k hořící střeše, což se dá brát jako ekvivalent hořící koudele za zadkem.

Volkswagen se do problémů dostal několika cestami. V prvé řadě Thomas Schäfer zmínil příliš vysoké náklady. Požádal proto své managery, aby veškeré zbytné výdaje na neurčito zmrazili. Podle něj je potřeba dosáhnout úspor až do výše 10 miliard eur. A to ideálně okamžitě. Schäfer také zdůraznil, že následující týdny a měsíce budou pro značku opravdu náročné.

Zrušili dotace a elektromobily se neprodávají. Volkswagen omezuje jejich výrobu

Důvodů pro tyto potíže je několik. Automobilka postupně přechází na elektromobilitu, což je vývojově i výrobně nesmírně drahé. Elektrická auta se navíc neprodávají tak dobře, jak značka čekala. Především v Německu, kde byly očekávány velké prodeje jsou zákazníci spíše skeptičtí a do nákupu nových elektromobilů se nijak výrazně nehrnou.

A k tomu všemu musí značka bojovat o své místo na slunci na největším světovém trhu, tedy v Číně. Tam se musí popasovat jak s tamní konkurencí, která je zpravidla i výrazně levnější. A navíc nestagnuje a neustále jí přibývá. Na setkání nejvyšších manažerů značky, ze kterého vzešla tato varování mluvil i finanční ředitel značky Patrik Andreas Mayer. Ten pak zdůraznil, že problémy, které automobilka má, jsou hlubší, než to na první pohled vypadá.

Schäfer také připustil, že změny, které značku čekají, se budou týkat i struktur automobilky a jejím procesům. Řekl, že na současnou dobu jsou příliš zastaralé, složité, neflexibilní a pomalé.

Štítky: , , , ,

4 názory na “Volkswagen čeká velké šetření. Aut se prodává málo a výdaje jsou příliš vysoké”

  1. Co s výrobci aut kteří vyrábí pouze auta pro zbohatlíky . Velké SUV nebo elektro
    si nikdo ze střední vrstvy nekoupí , beru to jako podraz na obyčejné lidi. Pokud se nevzpamatují čeká je nezájem kupujících nebo krach a mně to vadit nebude.

  2. Tak ale co čekali? Když i Škoda drze řekne, že bude jen elektromobilita a jsou za to rádi, protože chtějí být eko, tak už jen za takové prohlášení si zaslouží zkrachovat, to je velezrada zákazníka. Protože zákazníkům je jedno kolik má auto emisí a kolik vypustí továrna, chtějí jen auto, které jim bude sloužit a ne že oni budou sloužit autu, které stojí 3-5x tolik a ani kdyby měli elektřinu zadarmo tak se jim to nikdy nevrátí. Takže bych alespoň čekal, že řeknou jak je to mrzí, ale jinak to v EU prostě nejde, a ne že jsou ještě rádi. Ať se do elektřiny necpou a přenechají to specializovaným výrobcům jako je Tesla – ti mají své zákazníky, kteří mají úplně jiné požadavky a tam je to v pořádku. Elektromobil od koncernu je nesmysl už v prvopočátku.

  3. EU dělá vše pro to, aby zkrachovala ekonomicky. Prakticky se ekonomikou a potřebami továren nezabývá, naopak hází klacky pod nohy. Konkurence v USA a hlavně Číně tyto problémy nemá. EU je jak Česká Pošta: propustí zaměstnance aby ušetřila a pak zjistí, že doručovatele potřebuje, tak zase hledá.. nováčky co nic neumí, ono totiž doručit dopis nováčkem, když spousta domů nemá číslo nelze…

  4. Martin Vejvar

    Všechno to předělejte na elektro, to je jedno že to nikdo nechce, potom zažalujete EU že vás k tomu donutila.

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru