Volkswagen Tayron | 2024

Volkswagen bude muset šetřit ještě víc. Co to bude znamenat?

Autor: Petr Pilný - Zdroj: Motor1.com, Reuters, handelsblatt.com - Foto: Volkswagen - 3. 2. 2025


Světlo světa spatřily nové informace o krizi Volkswagenu. Nová zpráva uvádí, že již dříve připravená opatření, nejsou dostatečná k tomu, aby automobilka vážnou situaci zvrátila. Bude potřeba utahovat pásky ještě víc. Do tak vážné krize se německý výrobce dostal zejména kvůli ekonomickým tlakům kvůli klesajícím prodejům, konkurenci čínských výrobců a přechodu na elektromobilitu.

Když těsně před Vánoci uzavřel Volkswagenu dohody se svými odbory, jejímž obsahem bylo snížení počtu zaměstnanců o více než 35 tisíc do roku 2030 a uzavření některých továren, zdálo se, že to bude dostatečné. Ono ale není, přestože jen díky tomu by měly pouze náklady na pracovní sílu ročně klesnout o 1,5 miliardy eur, celkové úspory by však ve střednědobém horizontu činit až 15 miliard eur ročně.

Ovšem podle nové zprávy deníku Handelsblatt to nakonec stále nebude stačit. Jeho zdroje, které jsou se situací v automobilce detailně seznámeny, však tvrdí, že „škrty musí být hlubší“. Co by to ale mělo být, to už konkrétně specifikováno není.

Volkswagen odmítl situaci komentovat, ale podle dalších dostupných informací VW odložil svůj ziskový cíl o další 3–4 roky. Původně automobilka plánovala dosáhnout 6,5% marže už do konce roku 2026.

Volkswagen však svou situaci stále řeší. Některé ze svých továren chce zavřít, ale nebylo původně jisté, co přesně se s nimi stane. Před pár dny se ovšem objevila informace, že by o ně měli zájem čínští výrobci, respektive by měli zájem o to, aby v nich pro ně německá automobilka vyráběla jejich auta. Jak toto dopadne, bude ještě zajímavé pozorovat.


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru