Kalifornský výrobce Fisker je slavný především svým hybridním modelem Karma, který si můžete prohlížet už i v České Republice. Existují však lidé, který zas tolik na ekologičnosti provozu nesejde, zato však stojí o pořádnou porci starých dobrých benzinových koní pod kapotou. Řešení nabízí Bob Lutz s firmou VL Automotive.
Hotový motoristický nezmar Bob Lutz se pouští do dalšího projektu, a tím je přestavba hybridních Fiskerů Karma na pravé americké potvory s V8 pod kapotou. Jaký je postup? Přivézt do dílny Karmu, vyndat elektromotory a baterie, a s díky je vrátit zpátky Fiskeru, následně nainstalovat V8 z Corvette. Jednoduché jako facka, že?
Dle Fiskeru objednal Lutz již celkem 20 kusů modelu Karma, zatím jich však převzal pouze osm, z nichž dva jsou již přestavěny na model Destino, jak VL Automotive svůj výtvor nazývá. Aby se přestavba zjednodušila, začne časem Lutz dovážet šasi Karmy přímo od finského výrobce Valmet.
[nggallery id=1868]
Destino nahrazuje dvoulitrový čtyřválec a elektromotor s bateriemi vidlicovým osmiválcem původem z Corvette, přičemž zájemce si může vybrat, zda-li chce motor LS9 z dosluhujícího modelu ZR1 (638 koní, 819 Nm) nebo 6,2 litrový osmiválec z čerstvě představené Corvette LT-1 (450 koní, 609 Nm).
Interiér i exteriér vozu jinak zůstávají beze změn, kromě vnějších nárazníků, které byly upraveny s cílem zlepšit přívod vzduchu k motoru a udělat prostor pro výfukovou soustavu. Destino tedy doslova míří na ty, kterým se zamlouvá líbivá Karma, ale chtějí nižší hmotnost a klasický způsob pohonu.