Kruhové objezdy rostou v Česku jako houby po dešti. Zrychlují dopravu a jsou bezpečnější než klasické křižovatky. Jenomže s nimi řada řidičů hodně bojuje, neví, kdo a kdy má přednost, a kdy používat blinkr.
Blinkr jen někdy a pozor na přednosti
V prvé řadě je nutné mít na paměti, že blikat při vjezdu na kruhový objezd je zakázáno! Naopak nezbytně nutné je blikat při výjezdu z kruhového objezdu, ale také při změně jízdního pruhu na kruháči.
To platí v ČR, ale dejte pozor na to, že v jiných zemích mohou být pravidla trochu odlišná. Třeba ve Francii se bliká při výjezdu z kruhového objezdu, ale i při vjezdu na něj (v obou případech pravý blinkr) a po celou dobu jízdy po kruhovém objezdu (levý blinkr).
Nezapomínejte na to, že blinkr je nutné aktivovat ještě předtím, než z kruhového objezdu fakticky sjíždíte! Dáváte tím ostatním za vámi i před vámi vědět, že budete odbočovat.
Velmi důležité jsou přednosti na kruhových objezdech. Většina kruháčů v Česku funguje tak, že je u všech vjezdů umístěna dopravní značka přikazující dát přednost v jízdě po okruháči jedoucím vozidlům. To znamená, že než na kruhový objezd vjedete, musíte dát přednost všem, kteří už na něm jedou. Jsou ale i kruhové objezdy, které na vjezdech žádnou dopravní značku nemají. Co pak s tím? Je to vlastně naprosto jednoduchá, v takovou chvíli platí přednost zprava. V praxi tedy musí dát ti, kteří po kruhovém objezdu jedou, přednost všem, kteří na něj chtějí najet. Jde tak o stejný postup, jako v křižovatkách bez dopravního značení.
Dobrý den,
za moji skoro již celoživotní jízdy po celém světě se nejhůř jezdí zde v česku. Často se neumíme jako řidiči správně zařadit do zipu. Okamžitě na toho co se špatně zařadil nesmyslně ukazujeme a pokřikujeme a dokonce vystupujeme z vozů vozovku kde si snažíme okamžitě fyzicky problém řešit. A jako velký nešvar vidím jak se kde jaký mladík při jakékoli nehodě honem ohání kde jakým advokátem.
Škoda že naše policie nemá ty pravomoci jako jinde ve světě. Václav