Víte, jak daleko ujedete na litr nafty s legendární Škodou Octavia 1,9 TDI? Víme to

Autor: Anina Russová - 10. 9. 2019


Když se kolem sebe na silnicích rozhlédnete, nelze si nevšimnout, že prim u nás hrají škodovky. Jedním z velmi početně zastoupených modelů je bezesporu Škoda Octavia první generace. Svým způsobem nesmrtelné auto, které se i po letech své existence těší velké oblibě.

A oblíbila si ji i redakce magazínu Carthrottle, která si ji ve verzi 1.9 TDI pořídila už před pár lety. Dnes s ní sami mají najeto více než 400 000 kilometrů a i díky tomu, že ji udržují, stále jezdí a nevypadá vůbec špatně! Ovšem kromě toho udržování ji také čas od času trochu potrápí, jako před pár dny, kdy vyzkoušeli, kolik toho Octavia reálně ujede na jediný litr paliva.

Škoda Octavia 1.9 TDI po 700 tis. km na brzdě. Kolik ztratila koní?

Na takový test bylo potřeba dostat z nádrže veškeré palivo, k čemuž museli odmontovat zadní sedadla, aby vůbec k nádrži dostali. Přebytečné nafty zbavili i palivovou soustavu, což se ale následně ukázalo jako nepříliš dobrý nápad, protože auto nechtělo vůbec startovat. Poté, co do nádrže nalili přesně jeden litr nafty, bylo potřeba palivem „umazat“ i veškeré hadičky, aby auto nastartovalo. K tomu stačil prý pouhý jeden decilitr nafty.

Pak už nic nebránilo tomu, aby se vydali na cestu. Ovšem, ne zrovna veselou cestu, protože oba odvážlivci v autě nejeli nijak rychle. Šlo o to, jet s co nejnižší spotřebou paliva a ta se s rychlou jízdou moc nekamarádí. Celkem byli na cestě 58 minut a 15 sekund, během nichž ujeli 26,6 mil, tedy 42,8 kilometrů.

A to je zatraceně hodně na to, že v nádrži byl opravdu jediný litr nafty. Díky matematice vám vyjde, že jeli za průměrnou spotřebu 2,34 litru na 100 kilometrů. Směšné, co myslíte?


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru