Veterány

Animace ukáží vítězná auta v závodě Le Mans 24 hodin od roku 1923 do roku 2018

Závod 24 hodin Le Mans je už dnes legendární, vždyť se jezdí každoročně už od roku 1923. Při tomto závodě proti sobě po celých 24 hodin stojí závodní prototypy a vozy GT. Pojďme se společně v přiložené animaci podívat na to, jaká auta v jednotlivých ročnících zvítězila. Závody se jezdily každoročně (s několika výjimkami) na […]

Animace ukáží vítězná auta v závodě Le Mans 24 hodin od roku 1923 do roku 2018 Přečíst celý článek...

1966-volkswagen-beetle-annie-renovace- (35)

Majitelka najela s broukem přes půl milionu kilometrů, značka jí ho zrenovovala

Američanka Kathleen Brooks si v roce 1966 koupila Volkswagen Brouk a pak s ním celý život jezdila. S autem tak najezdila těžko uvěřitelných 350 tisíc mil, tedy přibližně 560 tisíc kilometrů. Toho si všimlo americké zastoupení VW a auto se rozhodlo majitelce zrenovovat. „Annie“, jak Kathleen Brooks svému autu přezdívá, tak dostalo nový život. Americké

Majitelka najela s broukem přes půl milionu kilometrů, značka jí ho zrenovovala Přečíst celý článek...

Češi investují do aut svých otců, zamilovali si socialistické modely

Kdo by pokládal staré vozy značky Škoda za bezcenný kus šrotu, velmi by se mýlil. Modely 105 nebo 120 znovu ožívají jako youngtimery a je o ně nebývalý zájem. Brázdily sice silnice ještě nedávno, ale dnes hodnota zachovalých kusů zase stoupá a kupců přibývá. Vyplývá to ze statistik nové služby Mototechna Classic, jež se na

Češi investují do aut svých otců, zamilovali si socialistické modely Přečíst celý článek...

carguy-ferrari-f40-drift-video

Koupil si druhé Ferrari F40, udělal na něm servis a už s ním driftuje

Jsou mezi námi lidé, kteří neviděli Ferrari F40 ani naživo, natož aby se vněm projeli nebo ho snad vlastnili. Ale člověk, který si říká CarGuy, vlastní rovnou dvě tato epická auta! A s jedním z nich, s tím druhým koupeným, se vydal na závodní okruh. Mimochodem to jeho první Ferrari F40 také obletělo svět, respektive

Koupil si druhé Ferrari F40, udělal na něm servis a už s ním driftuje Přečíst celý článek...

Šílení Rusové vtrhli do Česka a vyřádili se na staré škodovce

Znáte YouTube kanál Garage 54? Jestli ne, tak asi přišel ten správný čas na to, abyste tuhle šílenou ruskou partu poznali. Co jsou zač? Extrémisté, šílenci, vědátoři, a tak trochu pošuci. Baví se různými extrémními přestavbami aut, přičemž žádná není estetická nebo funkční. Jim jde prostě jen o to se pobavit, takže za jejich prací

Šílení Rusové vtrhli do Česka a vyřádili se na staré škodovce Přečíst celý článek...

2001, 911 Carrera Coupé, Typ 996, 3,4 Liter, Generationen

Historie Porsche 911: generace 996 přijela poprvé s kapalinou chlazeným motorem

Putování historií Porsche 911 pokračuje pátou generací, typem 996. To bylo představeno v roce 1997 a značka Porsche se tím odvážila přejít od chlazení motoru vzduchem ke kapalinovému chlazení. Po 34 letech udal výrobce sportovních vozů s novou „devětsetjedenáctkou“ dalekosáhle nový směr vývoje své ikony a vyřešil závažné úkoly. Středem pozornosti přitom bylo již u

Historie Porsche 911: generace 996 přijela poprvé s kapalinou chlazeným motorem Přečíst celý článek...

silnicari-zaspali-video

„Napadl sníh, silničáři zaspali,“ znělo i v reportáži z roku 1989

Je to každý rok stejné, jakmile napadne první sníh, začne se ze všech míst – hlavně na sociálních sítích – ta dobře známá věta: „…a silničáři zase zaspali!“ Není to ale jen dnes, s nástupem moderních sítí, bylo tomu tak i v minulosti.   Dokazuje to i historická reportáž z televizních novin ze 14. února

„Napadl sníh, silničáři zaspali,“ znělo i v reportáži z roku 1989 Přečíst celý článek...

skoda-fabia-r5-nova-a-stara-zlata

Historie a současnost ŠKODA Motorsport: zlatá Fabia R5 jako oslava titulu a zbrusu nové auto pro příští rok

Historie ŠKODA Motorsport začala před více než 117 lety. V roce 1901 se Narcis Podsedníček s motocyklem, který zkonstruovali zakladatelé automobilky ŠKODA, pánové Laurin a Klement, poprvé zúčastnil závodu z Paříže do Berlína. To, co v roce 1901 započalo na dvou kolech, se v 70. a 80. letech minulého století přetavilo v řadu vítězství na závodních

Historie a současnost ŠKODA Motorsport: zlatá Fabia R5 jako oslava titulu a zbrusu nové auto pro příští rok Přečíst celý článek...

1994, 911 Carrera Coupé, Typ 993, 3,6 Liter, Generationen

Historie Porsche 911: generace 993 byla poslední se vzduchem chlazenými motory

Generace Porsche 911 má dlouhou tradici, kterou si v posledních dnech představujeme. Už jsme se podívali na první, druhou a třetí generaci. Teď tu máme tu čtvrtou (993), po níž se uzavřela kapitola se vzduchem chlazenými motory. Nejen v kruhu fanoušků sportovních vozů z Zuffenhausenu platí, že čtvrtá generace „devětsetjedenáctky“, typ 993, patří mezi nejžádanější

Historie Porsche 911: generace 993 byla poslední se vzduchem chlazenými motory Přečíst celý článek...

1988, 911 Carrera 2/4 Coupé, Typ 964, 3,6 Liter, Generationen

Historie Porsche 911: s třetí generací 964 přichází revoluční pohon všech kol a automat

Dne 27. listopadu oslaví v Los Angeles světovou premiéru osmá generace modelu Porsche 911 – 55 let po debutu prvního vozu Porsche 911. To je příležitost k ohlédnutí na sedm předchozích generací tohoto kultovního sportovního vozu. Po první a druhé generaci tu máme třetí s interním označením 964. Ta kombinovala tradiční siluetu klasického modelu s

Historie Porsche 911: s třetí generací 964 přichází revoluční pohon všech kol a automat Přečíst celý článek...

1968-ford-mustang-fastback-classic-cars-bohemia

Ford Mustang: americká ikona již více než půl století

Ať už jste fanouškem sportovních vozů nebo klasik, tak legendární vůz Ford Mustang zaručeně znáte. Je to americká ikona, která dokonale spojila výkon a nízkou cenu. Na úplném počátku historie Mustangu jsou totiž mladí lidé toužící po silném autě. Jak už tomu obvykle bývá. Tehdejší trh s automobily ale ničím takovým nedisponoval. Tuto díru se

Ford Mustang: americká ikona již více než půl století Přečíst celý článek...

1974, 911 Carrera Coupé, G-Serie, 2,7 Liter, Generationen

Historie Porsche 911: druhá generace přišla na trh v roce 1973, vůbec poprvé ve verzi Turbo

Už jen pár dní nás dělí od představení nové, již osmé generace kultovního Porsche 911. Podíváme se tak na její historii. Už jsme si představili vůbec první generaci, tentokrát se podíváme na tu druhou. Ta se označovala jako Porsche 911 série G. V roce 1973 vstoupila „devětsetjedenáctka“ do desátého roku své existence, a to s

Historie Porsche 911: druhá generace přišla na trh v roce 1973, vůbec poprvé ve verzi Turbo Přečíst celý článek...

Přejít nahoru