Veterány

LADA-2107

Ceny socialistických aut stoupají do nebe. Tahle LADA 2107 stojí 140 tisíc korun

Asi je to nostalgie, vzpomínky na dětství nebo mládí, protože jinak si to nelze vysvětlit. V České republice stoupají ceny ojetých socialistických aut do dříve nepředstavitelných výšin. Inzerují se za víc peněz než výrazně lepší klasiky ze západu. Přesto se prodají… Stará škodovka? Není problém koupit 110 R za milion, ale ani klasická eMka za […]

Ceny socialistických aut stoupají do nebe. Tahle LADA 2107 stojí 140 tisíc korun Přečíst celý článek...

Skoda_1101_Tudro-zavod_svedsko-Interlaken

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken

Model Škoda 1101 Tudor byl symbolem poválečné obnovy. První kus nového osobního automobilu vyjel ze závodu v Mladé Boleslavi už 6. května 1946. Od modelu Popular 1101 z roku 1940 se na první pohled lišil moderním designem karoserie. Základ pestré nabídky Škoda 1101 představoval dvoudveřový uzavřený vůz, anglicky „two-door“ – odtud přezdívka Tudor. Minimálně upravené

Škoda 1101 Tudor se v roce 1950 zúčastnila švýcarské Rallye Interlaken Přečíst celý článek...

GAZ-M-21_Volga-3_serie

Carevna slaví 65 let. První GAZ-21 Volha byla vyrobena v roce 1956

Je to už 65 let, kdy z výrobní linky sjel první vůz GAZ-21 Volha, kterému se přezdívalo „Carevna“. Stalo se tak 15. října a majestátní limuzína vydržela ve výrobě až do začátku 70. let, kdy jej nahradila nová, modernější a hranatá generace GAZ-24. GAZ-21Volha je autem, které jsme mohli vcelku hojně vídat i v Československu.

Carevna slaví 65 let. První GAZ-21 Volha byla vyrobena v roce 1956 Přečíst celý článek...

SKODA-SPIDER-B5

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích

Mezinárodní federace automobilového sportu (FIA) sloučila v roce 1972 závodní skupiny B5 a B6 v jednotnou skupinu B5 s maximálním zdvihovým objemem motoru 3000 cm³. V mistrovství Československa byl objemový limit upraven na 2000 cm³, na což tehdejší AZNP (Automobilové závody národní podnik) zareagovaly přípravou dvousedadlového otevřeného vozu pro závody na okruzích a do vrchu.

Závodní prototypy Škoda Spider patřily v 70. letech k tomu nejexotičtějšímu a nejrychlejšímu na tratích Přečíst celý článek...

Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala „rudá svině“ Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin

Je to 50 let, kdy se z původně nabourané luxusní limuzíny stal působivý závoďák. A byla to zároveň první akce, kdy si AMG udělalo jméno. Stalo se tak roku 1971 na známém belgickém okruhu Spa-Francorchamps. V Evropě v minulém století závodila i velká cestovní auta s velkými motory. Dnes je už prakticky nemyslitelné, aby se

Před 50 lety se ve Spa-Francorchamps zapsala „rudá svině“ Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG do dějin Přečíst celý článek...

skoda_popular-lyze

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě

Geniální jednoduchost sloganu Simply Clever není jen frází. Doslova prostupuje každým vozem Škoda. Možná vás překvapí, že historie Simply Clever řešení zasahuje až do 20. let minulého století k prvním vozům nesoucím značku Škoda. Dvě karoserie v jedné: Laurin & Klement Škoda 110 Důkazem, že filozofie Simply Clever patří k DNA automobilky Škoda, je tradiční

Historie škodováckých „simply clever“ je dlouhá. Na auta dávala lyže, jezdila na dřevo a nabízela víc karoserií v jednom autě Přečíst celý článek...

2019-09-28-svatovaclavska-jizda-mlada-boleslav- (22)

Velorex: legendární hadrák letos oslavuje 65 let

Velorex původně vznikl jako laciná alternativa ke klasickým autům, nicméně osud tomu chtěl, aby se z něj stalo vozítko pro invalidy. Vývoj začal už za války Velorex je dnes slavný hlavně díky filmu Vrchní prchni, kde hrál jednu z ústředních rolí. Své jméno získal šedesát pět let zpátky, tedy v roce 1956. To však neznamená,

Velorex: legendární hadrák letos oslavuje 65 let Přečíst celý článek...

Skoda_Favorit_136_LA

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy

Dlouhá éra škodovek s motorem vzadu a pohonem zadních kol definitivně skončila. V sezóně 1988 se tovární jezdci z Mladé Boleslavi naposledy svezli s legendárními stotřicítkami a takřka ze dne na den začali trénovat s novými soutěžními vozy Škoda Favorit s pohonem předních kol. Zatímco se po tratích domácích soutěží ještě proháněl klasický speciál Škoda

Škoda Favorit 136 L/A byl revoluční závoďák. Přechod ze zadokolky do předokolky přesto zaznamenal úspěchy Přečíst celý článek...

lamborghini-countach-lp-500

Lamborghini vzkřísilo původní Countach LP 500. Má dokonce originální pneumatiky

Už několik dnů Lamborghini naznačovalo, že se pustilo do opravdu velkého projektu. Tím mělo být zrestaurování původního modelu Countach LP 500, který byl představen v roce 1971 na autosalonu v Ženevě. Bohužel byl ale o tři roky později zdemolován v rámci nárazových testů. Už v roce 2017 se ale karosářské a restaurátorské dílně Automobili Lamborghini’s Polo Storico ozval blíže

Lamborghini vzkřísilo původní Countach LP 500. Má dokonce originální pneumatiky Přečíst celý článek...

cabrio-gallery-muzeum-skoda-skoda_110L_cabrio- (1)

V ČR je na prodej Škoda 110 L Cabrio. Původně pochází z Bosny a Hercegoviny

Pokud jste chtěli kabriolet od škodovky, museli jste si koupit Felicii ze šedesátých let anebo nějakou z přestaveb různých karosáren. Existovaly Rapidy, Favority, ale i další modely. Třeba kabriolet ze Škody 110 L, který je navíc v České republice aktuálně na prodej. Škoda 110 L bývala klasický tříprostorový sedan s motorem vzadu a zavazadelníkem vpředu.

V ČR je na prodej Škoda 110 L Cabrio. Původně pochází z Bosny a Hercegoviny Přečíst celý článek...

Lamborghini připravuje opravdovou lahůdku. Hodlá zrenovovat vůbec první vyrobený Countach LP500

Je tomu 50 let, kdy byl představen model Lamborghini Countach, který se nesmazatelně zapsal do historie automobilismu. V rámci oslav tohoto jubilea italská automobilka před několika týdny představila novou verzi tohoto modelu, tentokrát s označením LPI 800-4. Tím ovšem oslavy rozhodně nekončí. Lamborghini má totiž velký plán. Hodlá zrestaurovat vůbec první vyrobený Countach LP500 a to hezky

Lamborghini připravuje opravdovou lahůdku. Hodlá zrenovovat vůbec první vyrobený Countach LP500 Přečíst celý článek...

Lamborghini Espada bylo 30 let zapomenuto ve staré stodole. Jeho majitel je neznámo kde

Čas od času se objeví zpráva o tom, jak se v zapomenuté staré stodole našel nějaký automobilový skvost. Vždy se divíme, jak je možné, že na své auto majitel zapomněl. V tomto případě ale nejde o nějaké zapomenutí, ale o to, že majitel prostě zmizel. Nálezu, respektive vyproštění, velmi speciálního Lamborghini Espada asistoval i youtube kanál The

Lamborghini Espada bylo 30 let zapomenuto ve staré stodole. Jeho majitel je neznámo kde Přečíst celý článek...

Přejít nahoru