autobazar

Velká spousta ojetin ze zahraničí je podle průzkumů po totální nehodě a na silnicích nemá co dělat

Autor: Anina Russová - 10. 10. 2019


Možná to zní neuvěřitelně a možná se to týká i vás. Cebia se zaměřila na ojetiny ze zahraničí, které končí na našem trhu, a zjistila, že každé dvacáté ojeté auto dovezené do Česka, je po totální havárii a jeho provoz na silnicích je nebezpečný. Podle analýzy má navíc asi 18 % všech dovezených aut za sebou nějakou nehodu, často i vážnější.

„Kupující nezřídka zaplatí o stovky tisíc korun více, než je hodnota vozu – vraku – a navíc riskuje vlastní bezpečnost i bezpečnost posádky, neboť opravované vozy po totálních škodách často nesplňují požadavky na bezpečnost. Taková auta jsou pro mnohé nekalé prodejce důležitým pilířem pro generaci zisku. Hlavním cílem je tedy auto levně opravit a prodat v zahraničí, aby se ztížila možnost škodu na vozu a její rozsah odhalit,“ řekl pro ČTK ředitel Cebie Martin Pajer.

Test ojetiny BMW 530d Touring (2010)

Cebia došla k závěru, že na jedno dovezené auto spadá průměrně 1,5 záznamu o nehodách, přičemž průměrně se škoda takové události pohybuje na částce 6459 eur, tedy asi 167 000 Kč. To je ovšem ještě směšná částka oproti nejvyšší zaznamenané, která činila 8000 eur, tedy více než 200 000 Kč.

A odkud k nám taková auta proudí? V 77 % je to Německo, což bude pro některé možná překvapením. Stále totiž existuje dost těch, kteří mají německé ojetiny za kvalitnější než jakékoliv jiné.

Ještě dodáme, že průměrný věk dovozených ojetin se v prvním pololetí letošního roku pohyboval na hranici 11 let. České ojetiny jsou přitom mladší, jejich věk bývá zhruba 7,5 roku.

Štítky: , , , , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru