Ford Mustang vždy v Evropě byl a stále je tou pravou esencí Ameriky. Podporuje to i tím, že pod kapotou stále – i v nejnovější generaci, která se na trh teprve chystá – je velký atmosférický osmiválec. A ten tam podle Fordu zůstane.
Bez osmiválce ne!
Důvodů, proč to tak má být, je podle automobilky hned několik. Tím prvním je fakt, že Ford má už teď v nabídce spoustu elektromobilů a spousta dalších jich brzy ještě přibyde. A to neplatí jen pro Evropu, ale i pro zbytek světa. V Evropě v současnosti máme třeba Mustang Mach-e, brzy přijde nový Explorer a do konce roku ještě další modely. V Americe k tomu můžeme přidat například elektrický pick-up Ford F-150 Lightning.
A tou druhou jsou automobilové závody. Aby mohla závodní auta v závodních kategoriích startovat, musejí vycházet ze sériových automobilů. Kdyby Ford neměl Mustang s osmiválcem, nemohl by tedy taková závodní auta do závodů nasazovat. A to by nebylo dobré, vždyť motorsport pomáhá s image, povědomím o značce, ale nakonec také ve vývoji sériových aut.
Ford Mustang GTD je nejodvážnější a nejpokročilejší Mustang všech dob. Vznikne jen několik kusů
Nejnovější generace Fordu Mustang může závodit celkem v šesti různých kategoriích – včetně vrcholné kategorie GT3 – na šesti světadílech. Podle Jima Farleyho, generálního ředitele značky, je pro současné závoďáky zásadní právě to, že mohou mít osmiválcové motory Coyote. Prozradil to v minulém týdnu v rámci zahájení letošní závodní sezóny pro divizi Ford Performance, která se konala v Charlotte v Severní Karolíně.
Velké jubileum
Mimochodem, Ford Mustang letos oslaví své 60leté výročí. Světu se poprvé ukázal 17. dubna 1964. K oslavám se připojí i české zastoupení automobilky Ford, které pro fanoušky přichystá oslavu.