Za komunistů v Československu nejezdilo mnoho jiných aut než škodovek a dalších ze socialistických zemí. „Západních aut“ se na ulicích mnoho potkat nedalo. Top Gear se v roce 1983 vypravil do sousedního Polska, kde to bylo podobné, a natočil o tom pořad.

V roce 1983 byl Top Gear ještě docela obyčejným reportážním pořadem, o Jeremy Clarksonovi tam zatím nikdo ani neslyšel. Reportáž natáčel William Woollard. Video vlastně informuje o tom, jak to tehdy fungovalo za železnou oponou. Pořad ukazuje i to, jak nejednoduché tehdy bylo třeba i pořízení automobilu. Lidé na auto vydělávali dlouhé roky, ale ani pokud potřebnou částku měli, nebyla to ještě záruka samotné koupě. Bylo totiž potřeba se nejprve zapsat do pořadníku, který býval i na dlouhá léta dopředu naplněný. Když třeba i za pár let auto nakonec dorazilo, mohlo se stát, že bylo docela jiné, než jste si původně objednali. Problém? Ne, lidé nakonec brali vlastně cokoliv, protože pokud by odmítli, čekali by další roky.

V půlhodinovém videu se dostaneme také do polské továrny na výrobu nákladních aut a autobusů, kde se používaly starší motory British Leyland.

Nejzajímavější je ale srovnávací test, v němž se proti sobě postaví tehdejší lidové vozy zastoupené modely FSO Polonez, Lada Riva, Škoda Garde a Yugo 45. Škodovka rozhodně neobstála na jedničku, vytýkáno jí bylo zejména příliš lehké řízení a špatná ovladatelnost (obojí způsobeno motorem umístěným vzadu), ale i obyčejný interiér s tvrdými plasty či velké ovladače. Na druhé straně však byla zmíněna její nižší cena.