Výroba automobilů je velmi zajímavá. Od návrhu na papíře, v počítači, přes hliněné modely, prototypy až k „věci“, ve které se můžeme dopravovat do práce, na výlety a podobně. V průběhu let se ale výroba automobilů mění. Pojďme se ve dvou videích podívat na to, jak se vyráběly a vyrábí škodovky. První z videí nás zavede do roku 1982, druhé je aktuální.

Přečtěte si také:  Fiat slaví. V továrně v polských Tychách vyrobila už 2,5 milionu Fiatů 500

První video je už poměrně historické, vždyť je staré téměř 40 let. V té době přicházel do výroby „facelift“ Škody 742, kdy se tzv. „užovka“ proměňovala v „emko“. Ve videu můžeme obě verze vidět vedle sebe. A to nejen jako sedany, ale také jako coupé Garde.

Video nás provede kompletním procesem – od modelů až k hotovému autu. Samotná výroba auta začíná ve svařovně, kde vzniká základní nosná konstrukce auta, k němuž postupně přibývají další díly jako dveře, kapota a tak dále. Takto poskládané auto následně putuje do lakovny, kde projde odmašťovacími lázněmi, ale také dostane antikorozní ochranu (!). Ve videu nechybí ani skládání motorů, jejich testování na stolici nebo po montáži do auta záběh na válcích.

Přečtěte si také:  Škoda 105 Turbo Diesel: pod kapotou škodovky se oficiálně nafťák dostal už v roce 1981

Video končí velmi zajímavým zhodnocením, které říká: „Tak takové jsou automobily značky Škoda. Úsporné. Spolehlivé. Bezpečné. Odolné proti korozi.“

Druhé video nás přenáší do přítomnosti, kde je možné vidět mnohem sofistikovanější, rychlejší a více automatizovaný proces výroby automobilu. Mnohem lépe jsou nastaveny také celkově procesy, vždyť jak jinak by automobilka Škoda zvládla celosvětově vyrábět téměř jeden a čtvrt milionu automobilů.