bp60-floating-terramar-cupra-terramar-vltava-praha-2

V Praze bude po Vltavě až do soboty plout auto. CUPRA tam vypustila FLOATING Terramar

Autor: Josef Pelikán - Zdroj: CUPRA - Foto: Pavel Srp, CUPRA - 23. 4. 2025


CUPRA se rozhodla Českou republiku zaujmout úplně jinak. České zastoupení rebelské automobilové značky vypustilo na Vltavu u pražského Karlova mostu plovoucí auto. Nazvala ho jako FLOATING Terramar, tedy plovoucí verzi modelu CUPRA Terramar vyrobenou ve spolupráci značek CUPRA a Brava Boats. Plavby s Terramarem po Vltavě budou probíhat až do 25. dubna.

„CUPRA Terramar má za sebou ostrý start na českém trhu – jen za první čtvrtletí jsme přijali více než 220 zákaznických objednávek. Pomyslnou oslavou úspěšného uvedení na český trh jsme se rozhodli navázat na loňskou světovou premiéru tohoto jedinečného modelu v rámci Poháru Ameriky a nabídnout našim významným hostům, obchodním partnerům i široké veřejnosti nezapomenutelné zážitky z plavby v Terramaru na vlnách Vltavy,“ říká Tomáš Navrátil, vedoucí divize CUPRA společnosti Porsche Česká republika, a dodává: „CUPRA tak znovu překračuje hranice automobilového světa, aby mohla nabídnout něco opravdu nečekaného a inovativního. FLOATING Terramar je současně dokladem výjimečných schopností našich inženýrů, kteří dokázali ve spolupráci se specialisty ze společnosti Brava Boats vytvořit unikátní plavidlo nabízející sofistikovanost a komfort modelu Terramar i mimo pevninu.“

FLOATING Terramar vznikl v rámci globálního partnerství značky CUPRA s jachtařskými závody Louis Vuitton 37. Pohár Ameriky. Diváci mohli nevšední plavidlo sledovat při plavbě mezi přístavy Barcelona a Port Vell během nejprestižnější globální akce pro fanoušky jachtingu. Obojživelný Terramar poskytl krátce po světové premiéře sportovního SUV CUPRA Terramar populárním online streamerům a influencerům prostorné a komfortní zázemí pro natáčení svých příspěvků z Poháru Ameriky ve vodách Středozemního moře. Nyní FLOATING Terramar zamířil do České republiky, aby se fanouškům značky CUPRA představil při předváděcích plavbách po Vltavě.

BP60-–-FLOATING-Terramar-CUPRA-Terramar-Vltava-Praha-1

Projekt FLOATING Terramar byl extrémní výzvou. Lodní inženýři ze společnosti Brava Boats, za spolupráce firmy Vetus v roli dodavatele lodního vybavení, zkonstruovali pro sportovní SUV speciální hliníkovou spodní část připomínající trimaran a disponující ve vlnách nosností až 2500 kg. FLOATING Terramar splňuje nejvyšší bezpečnostní standardy, což dokládají úspěšně absolvované přísné zkoušky vztlaku a stability, při nichž byly simulovány různé podmínky, které se mohou při plavbě vyskytnout. Do celého procesu byli zapojeni také inženýři značky CUPRA, kteří pomohli s rozložením hmotnosti a optimalizací vyváženosti vozidla. Jejich hlavním úkolem však bylo vyvinout systémy pro ovládání vozu i lodi, protože plavbu si posádka – ve složení profesionální kapitán na sedadle řidiče a až čtyři cestující – užívá v pohodlí interiéru plovoucího Terramaru.

Elektronické ovládací prvky pro manévrování a pohon, navržené speciálně pro lodě, byly integrovány do přístrojové desky a fungují nezávisle na voze. Nově navržená přístrojová deska zahrnuje i režimy pro plavbu a umožňuje ovládat spodní část, aniž by tím utrpěl vzhled modelu CUPRA Terramar. Tyto úpravy zajišťují hladký přechod mezi funkcemi vozu a spodní části pro plavbu, takže posádka může i na vodě řídit plavidlo přímo z interiéru vozidla při zachování ostatních funkcí vozu.

CUPRA Terramar, konkrétně v exkluzivní limitované edici America’s Cup, je k palubě ukotven popruhy. Vůz na loď najíždí a sjíždí na pevnině, nikoli na vodě. Na rozdíl od silničního provozu se cestující nesmí během plavby připoutat bezpečnostním pásem. Zakázáno je také opouštět interiér vozu v režimu plavby. Pro případ nouze jsou ve snadném dosahu nafukovací plovací vesty.

Pohon na vodě obstarává palubní vznětový řadový tříválec Ventus s nejvyšším výkonem 20 kW/27 koní a převodovkou Saildrive SP60. V zavazadlovém prostoru Terramaru je umístěna vyjímatelná spínací skříňka pro zapnutí a vypnutí lodního motoru spolu s palivoměrem a voltmetrem. Propojení systémů pro ovládání lodi s vozidlem (nachází se na středovém tunelu přímo v kabině místo odkládacích přihrádek na nápoje i voliče převodovky) je velmi snadné a nevyžaduje použití speciálního nářadí.

BP60 – FLOATING Terramar – stručné technické údaje

  • Celková délka plavidla i trupu: 5,95 metru
  • Největší celková šířka plavidla: 2,50 metru
  • Hloubka plavidla od hladiny: 2,42 metru.
  • Pohon: Vznětový tříválcový motor Vetus Marino M3.29 a převodovka Saildrive SP60
  • Nejvyšší výkon: 1 x 20 kW/27 koní při 2500 ot./min
  • Objem palivové nádrže: 0,062 m³
  • Hmotnost plavidla bez motoru: 2496 kg
  • Hmotnost plavidla s motorem: 2661 kg
  • Maximální užitečná hmotnost: 2384 kg
  • Celková hmotnost: 5044 kg
  • 12V palubní elektrická síť se stejnosměrným proudem
  • Teoretická nejvyšší rychlost při plavbě: 5 uzlů (9,3 km/h)
  • CUPRA Terramar America’s Cup připevněná k trupu

BP60-–-FLOATING-Terramar-CUPRA-Terramar-Vltava-Praha-interier


TIP: Spočítejte si nejvýhodnější autopojištění

Kalkulačka: povinné ručení a havarijní pojištění


Štítky: , , , ,

Diskuze

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Přejít nahoru