Čerstvý řidičák může být problém. Různé země se na to dívají různě a zatímco u nás máme v plánu posadit za volant už 17leté, tak v Itálii naopak chtějí mladým řidičům omezit maximální výkon aut, která mohou řídit.
Mladí řidiči s čerstvým řidičákem a málo zkušenostmi patří na silnici k rizikovým skupinám. Často způsobují nehody, což se nelíbí například politikům v Itálii. Ti aktuálně mluví o zpřísnění pravidel, aby se noví řidiči tři roky od získání řidičáku nemohli posadit za volant vozidel s vyšším výkonem než 70 kW. Do silnějšího auta by se mohli posadit až za tři roky od úspěšně složené zkoušky na řidičák. Zatím jde pouze o návrh, který musí ještě schválit italský parlament.
V současnosti už podobné omezení platí, ale pouze po dobu jednoho roku od získání řidičáku. Čerství řidiči mohou řídit pouze auta s výkonem maximálně 70 kW u těch se spalovacím motorem, respektive 65 kW u hybridů, plug-in hybridů a elektromobilů.
Když se motorky deli dle vykonu na 4 kategorie a funguje to, tak proč neuvažoval o podobném přístupu u aut….
Tak nevím co k tomuto říci , je pravda ,ze mladi za volantem představují v silničním provozu určité riziko , ale kolik se najde mezi těmi staršími a zkusenejsimi tech , co maji myšlení a rozum toho mladého ? Tech je taky dost !
Jsem pro. Dost často se ke mně dostane požadavek na pojištění auta od takového „mlaďocha“. Bonusy nula a koupil výhodně bavoráka v bazaru. Strašně se vzteká, že pojistka je dražší než to auto. Co s tím pak na silnici předvádí nechci vidět. Jako by nebylo dost těch, co využívají sílu auta jen pro to, aby myšičkama kličkovali mazi všemi dostupnými pruhy.
A co auta na vlastní pohon (šlapací)?
……a jinak mne to přijde jako úplná pitomost, protože většina rodinných aut má výkon vyšší, a to i jedničková vochcávka Tour jak v benzínu tak naftě…….takže si velká část těch mladých nezajezdí vůbec, což bude po těch 3 letech daleko nebezpečnější – bravo.
Moje první auto – rok 1997, které jsem měl dříve, než řidičák, byla Supra Mk. IV s 243 kW – tak to by asi neprošlo :)
Pekna blbost. To bych musel pro dite koupit na ten rok nebo 3 extra auto? A pak zase prodat. A ve starem krapu nenecham sve dite jezdit, takze by to stalo dost penez.
Zadne auto v rodine co mame neni tak slabe. I nase Honda Jazz 1.3 ma 75kW.
Naopak omezený výkon jen zvyšuje riziko fatální nehody, protože předjíždění se slabým autem je mnohem nebezpečnější a vyžaduje více zkušenosti. Se 70kw v lehkém autě není problém letět 180 nebo 200, jezdit rychle do zatáček atd. Sám jsem začínal na 44kw autě. Naboural jsem ho ve městě a výkon motoru měl 0% zavinění.
A proč by měl mlaďoch jezdit 200 a bláznivě předjíždět ? Ať se naučí jezdit normálně.
Osobně bych raději uvítal zpřísnění trestů, pokud se kdokoliv pirátství na silnici dopustí. Pokud by to byla osoba, která má řidičák krátce, sáhl bych klidně i po zabavení vozu. Není správné trestat ty, kteří jezdí slušně, byť mají pod kapotou silný motor. Navíc 70 kW není vypovídající hodnota, záleží i na dalších faktorech vozu (hmotnost, pneu, brzdy, pohon kol,…)
Mám dotaz – to si jako koupí nějaké ojeté „slabé“ auto, které mu pak zůstane na hrbu a koupí si další „silnější“? Nebo jak si to kdo představuje? Co když mají v rodině pouze jedno společné „silnější“, se kterým ale jezdit nemůže. To si tak možná dokážu představit někde v US, kde koupi nějakou popelnici na potrénování, než tady.
To je snadné. Koupí si nové auto se slabším motorem. Aut do 500.000 Kč je dostatek. Budou mít v rodině místo 4 aut, rovnou 5 aut. Jako každá jiná česká rodina.
To už měli platit dávno. Řidičák od 18 jako je nyní, ale s omezením výkonu vozidla do 21 let, a motorky nad 125ccm taktéž od 21 let. Myslím si, že člověk až od 21 let dostává více pojem o tom, co je to zodpovědnost a rozum. A neřeším, zdali je to muž, či žena. Já jsem si sice dělal řidičák až ve 23 letech, ale od roku 2005 jezdím jednim a tím samým autem (Fabia 1.2HTP 40kW) a musím konstatovat, že s ním mám najeto 570000 km a bez jediné nehody), už pomalu dosluhuje, ale už nyní vím, že moje příští auto bude 55kW Fabia 1.0. silnější, ale stále slabé auto s nízkou ekonomickou zátěží. Podotýkám, že nekupuji levná auta proto, že bych na ně neměl, ale proto že auto pro mne není nic než vozítko z bodu A do bodu B (domov – práce a zpět). T
Souhlas. Když jsem míval možnost jezdit po městě služebním autem, tak jsem raději vzal dodávku než oktávku. Ty oktávky totiž neumějí jezdit pomalu, jsou dobré na cesty na druhý konec Evropy.
Je to sice krok správným směrem, ale dalo by se zajít ještě dál – nejlépe nastavení omezovače rychlosti např. na 90 km/h. Já mám Fabii se 44 kW a už s tímhle výkonem jezdí slušně, co teprv kdyby měla 70 nebo i víc. Pro takovýho začátečníka naprosto dostačující – max. rychlost 145 km/h.
Ty sám o sobě jsi už dost omezený, tak proč omezovat ještě auta.
Hodně lidí chce v mladém věku cestovat a jet po dálnici 90 km/h je dost nebezpečný i v České republice a to nemluvím o Německu
Rozumné, při kontrole zjištěno porušení – 1 rok bez řidičáku……..fascinují mne mladíci v ojetinách typu BMW aj. spěchající a hazardujicí se životy jiných, pokud zabije sebe a zarmoutí své rodiče – stalo se, smůla je když trefí někoho cizího……….